EST. 2002

Superstock kalandozások

A warm-up meglepetése Viktor második helyezése volt, Tibi pedig a tizedik
helyre jött fel.
A rajtnál a mindig jól rajtoló Kispatakit a csehek megpróbálták
visszafogni, aminek tömegbukás lett az eredménye. Összezártak el?tte, ? jobbra
húzott, de onnan is kapott egy bodicseket. Pavel Bittner – aki köztudottan nem
egy angyal lelkület? versenyz? – szinte ráfeküdt Viktorra, aki a ‘senki
kedvéért nem fékezünk’ elven nem vette el a gázt. Kívülr?l csak annyi látszott,
hogy kirobbant a bolyból, ami mögötte összed?lt, mint a kártyavár. A
kakaskodásban valószín?leg Viktor könyöke elvitte Pavel kormányát, aki leesett
a motorról, és hátulról még többen beleszálltak. Nagyon csúnyán nézett ki a
dolog, úgyhogy egyb?l el?került a piros zászló, és készülhettünk az új
rajtra. Vida azt mesélte, hogy ilyen keményet még nem szlalomozott repül? motorok
között. A versenyigazgató az új rajtnál figyelmeztette is Viktort: csak lassan,
nyugodtan, amit ? a t?le megszokott nyugalommal fogadott.

Kamil Prager, a csehek superbike men?je másodszorra jól lefedezte Viktort,
így aztán csak ötödiknek fordult el a híres szupergyors kanyarban. Az edzésels?
Andrzej Pavelec és a stock EB men? Tomas Miksovsky hamar meglógtak, Viktor pedig
Prager, a német Luger és a lengyel Szkopek által alkotott bolyban csatázott.
Vida Tibi a tizedik hely környékén szintén egy ötös fogattal vívott kemény küzdelmet.

Kispataki sorban kifékezte rutinos ellenfeleit, és faképnél hagyta ?ket, megszerezve
ezzel az értékes dobogós helyezést. Vida tizediknek száguldott át a célvonalon,
megel?zve Kaderabeket, aki a cseh Akuna Team állandó EB résztvev?je. Most ismét
sajnálhattuk, hogy Kispataki csapatát, a Rockwool-Hummel Teamet nem fogadták
az Európa Bajnokság futamaira.

A kis létszámú magyar csapattal tartott még Sövegjártó Petra is, aki az
EB-re készült.
Petra a mért edzésen a célegyenes utáni teligázos kanyarban
bukott. A telemetria 199,8 km/h sebességet mutatott abban a pillanatban, amikor
is a viharos szél kiemelte alóla a motort. Kissé berezeltünk, de az orvosi szobában
kiderült, hogy a zúzódásokon és a kisebb horzsolásokon kívül a szöszi haja
szála sem görbült
. A versenyen is rajthoz állt, a tizedik hely környékén
motorozott, de a meghúzódott nyakizmai miatt nem tudott hasalni, és feladta
a küzdelmet. A gyengébb nem képvisel?i a motorosok körében többször bizonyították
már, hogy igen kemény fából vannak faragva. Ezt csak az tudja igazán, aki már
kétszázas tempónál elszállt, és két óra múlva ismét motorra ült.

Mi történik, ha kétszázzal elesel?

1-es fokozat:
err?l ne is beszéljünk!
2-es fokozat: úgy össze vagy gipszelve, hogy
még anyád se ismer meg
3-as fokozat: úgy nézel ki, mint aki egy
medvével verekedett
4-es fokozat: úgy érzed magad, mint Szent
Gellért, akit egy hordóban legurítottak a hegyr?l
5-ös fokozat: ez már enyhe, olyan mintha
egy órán keresztül vernének egy sepr?nyéllel
6-os fokozat: eltudsz vánszorogni a Szent
Antalnak bedobni egy ötöst (persze Euróban!)
7-es fokozat: ezt már mi se hisszük el, ez
a hazudó matek kategória!!!

A stock motorok meg háromszázat mennek!

Július 16-17-18-án Alpok-Adria – Castrol Silver Cup a
Pannónia Ringen. Menjetek minél többen szurkolni, jó id? és várhatóan nagyon
izgalmas verseny lesz!

Szabó Bregyó

Képek: Mike Tamás és Kispataki

ugrás fel