A Yamaha Factory Racingnek sikerült: Pol Espargaró, Alex Lowes és Katsuyuki Nakasuga közbenjárásával sikerült a 2015-ös után az idei Suzuka 8 Hours hosszú távú versenyt is megnyerniük, ráadásul kvázi rajt-cél gy?zelmet arattak. Hatalmas siker ez a gyárnak, a csapatnak, a pilótáknak, és mindenkinek, aki kivette részét az er?feszítesekb?l.
A verseny elején még úgy t?nt, a világoskék Team Kagayama Suzukinak lesz beleszólása a végeredménybe, hiszen Ryuichi Kiyonari a rajtot követ?en viccet nem ismerve az élre állt a GSX-R-rel, de a yamahás Nakasugának nem kellett sok, még az els? órában átvette a vezetést a sikánba befelé menet, onnan pedig Lowes-szel és Espargaróval szinte vissza se néztek, egyszer sem vesztették el a vezet? helyet egy körnél tovább, s?t, szinte soha.
Ráadásul a kék Gixerrel kés?bb el is esett Kiyonari, s akkor úgy t?nt, mindennek oda, de a verseny végéig (a csapat és pilóták szuper munkájának köszönhet?en) végül sikerült visszaverekedniük magukat a hatodik helyig.
A suzukisok reménysége viszont átszállt a Noriyuki Haga fémjelezte, tradicionálisan piros-feketében pompázó Yoshimura csapatra – ?k végül a harmadik helyen szelték át a célvonalat, megismételve ezzel a Suzuki tavalyi szereplését, igaz, akkor az oly’ híres és eredményes SERT (Suzuki Endurance Racing Team) csapaté, nem pedig Yoshi-éké volt az utolsó dobogós helyért járó dics?ség.
Második a Team Green Kawasaki lett Leon Haslammel, Akira Yanagawával és Kazuki Watanabével. A Kawasaki számára ez egy roppant nagy fegyvertény, hiszen tavaly alig sikerült beférniük a top10-be – a szép Superbike VB-s eredmények után végre otthon is megmutatták, miben mesterkednek a ZX-10R Ninjával…
Na és a Honda? A Suzukai versenypálya tulajdonosai? Velük mi lett? – kérded? Nos, mondhatni, hogy semmi. A legjobb hondás csapat (a SatuHATI Honda Team Asia) a nyolcadik helyen ért célba, míg a legesélyesebbeknek tartott FCC TSR Honda csapat CBR-ét Dominique Aegerter törte ropira még a harmadik óra vége el?tt, míg a gyári, Takumi Takahashi, Nicky Hayden és Michael van der Mark ‘vezette’ MuSashi Harc-Pro csapat 634-es rajtszámú Fireblade-je egyszer?en megállt Nicky alatt – a második helyr?l voltak kénytelenek kiállni, ezzel adva át a dobogót a Team Green és a Yoshimura Suzuki számára, akik végig nagy csatában voltak.
Suzuka 8 Hours: A Top10
1. #21 Yamaha Factory Racing – Nakasuga / Espargaro / Lowes – 218 kör
2. #87 Team Green – Yanagawa / Haslam / Watanabe +2:17,883
3. #12 Yoshimura Suzuki – Tsuda / Brookes / Haga +1 kör
4. #7 YART Yamaha EWC Team – Parkes / Nozane / Fujita +4 kör
5. #32 Moto Map Suzuki – Waters / Aoki / Konno +4 kör
6. #17 Kagayama Suzuki – Kagayama / Uramoto / Kiyonari +5 kör
7. #01 Eva RT Kawasaki – Deguchi / Izutsu / Nigon +5 kör
8. #22 SatuHati Honda Team Asia – Pratama / Wilairot / Zaidi +6 kör
9. #18 Mistresa ATS Honda – Nakatsuhara / Kobayashi / Sekiguchi +6 kör
10. #090 Teluru RT Honda – Akiyoshi / Cudlin / Ohkubo +6 kör
Legutóbbi hozzászólások