Az Ukawa-Kiyonari kett?s gyári CBR-ével fölényesen nyerte a suzukai nyolc órás endurance viadalt – ez volt az aranyszárnyasok kilencedik sikere zsinórban. A Suzuki, a Yamaha és a Shinichi Itoh révén pole-ból indult Honda FCC csapat vezették a maraton els? felét, majd miután mindhárom együttes kiállni kényszerült, szabaddá nyílt a pálya a tavalyi nyer? Seven Stars el?tt. Egyetlen ellenfelük a Supersport vébér?l jól ismert Chris Vermeulen, Katsuaki Fujiwara összetétel? CBR-RRW-s duó lehetett volna, ám Ukawáék gyorsabbak voltak száraz és nedves aszfalton egyaránt.
A start után még a Yukio Kagayama által vezetett Suzuki volt az élen . Vermeulenék a 24. körben váltottak el?ször, Fujiwara 51 mp hátránnyal vette át a járm?vet. A Kiyonari és Ukawa közti csere nagyon gyorsan lement: mindössze 17 mp-et töltöttek a boxban, ezalatt tankoltak és a gumikat is lecserélték – szó szerint befulladt viszont a Suzuki kiállása: a blokk leállt, a m?szakiaknak meg ráadásul egy sérült kipufogóterminált is ki kellett cserélniük.
A vezet? pozícióban ekkor még mindig Itoh állt, aki határozottan vezette az FCC Hondáját. A második pit stop-nál (56. kör) azonban már csak 20 mp volt Ukawáék lemaradása – ezen egy újabb villámgyors kiállással tovább faragtak. A második boxlátogatásokat követ?en elkezdett szemezni az es? – a HRC-s Kiyonari nem sokat gondolkodott, azonnal jött az es?gumikért. Vermeulennek nem volt szerencséje: ha az es? egy körrel el?bb érkezik, megspórolhattak volna egy kijövetelt. A Suzuki újabb hibát vét: Kagayama kinn marad a pályán, slick gumikkal: abban bíztak, hogy az es? alábbhagy, ehelyett valóságos monszun zúdult az aszfaltra. Id?közben viszont a kettes számú Suzuki csapat (az endurance világbajnokságban vezet? Kitagawa, Philippe formáció) föllopakodott a harmadik helyre – a szárnyalás addig tart, amíg a japán össze nem töri a GSX-R-t, amit aztán hosszasan szerelhet a m?szaki alakulat. Esik a negyedik helyr?l a hondás Tokudome is.
A vizes borításon Vermeulen nagyon él, de például Okada úgy megy el mellette a 74-es számú Hondával, mintha az ausztrál egy helyben állna. A szintén rutinos Tadayuki elcsúszik egy vízátfolyáson a 73. körben, ezzel Vermeulenék ismét negyedikek.
A Suzuki dobogós esélyei a negyedik órában szállnak el Watanabével együtt. Pár perc telik el, és Leon Camier is a földön végzi a paddock mögötti gyors résznél. Az ötödik boxkiállásnál a vezet? Hondák már átmeneti abroncsoikat kapnak, mivel az es? eláll, ám a pálya nedves marad – húsz perc elteltével meg már slick gumikért hívják a boxba Kiyonarit és Vermeulent. Eközben Itoh félelmetesen gyors a Bridgestone-okkal: körönként két-három mp-t hoz Kiyonarin, és hamarosan átveszi a vezetést. A végzet azonban utoléri: 4 óra és 46 perc telt el, mikor Itohék motorjában ki kell cserélni az elektronikát, vagyis legalább egy tucat kör teljesítése helyett egy helyben vesztegelnek.
Az ötödik órában a Kiyonari-Ukawa páros el?nye három kör Vermeulen és Fujiwara el?tt – a Hondák magabiztosan vezetik és nyerik a futamot, amely különösebb fordulatokat már nem tartogat. A dobogó a Honda szatelit-csapatával, a Bridgestone-os Harc-kal teljes (a vezet? Aoki – régi ismer?s a gyorsasági vébér?l – és Yasuda). A Suzuki Sert csapat (Kitagawa, Philippe) a hetedik helyen zár.
Suzukai 8 órás viadal, végeredmény (az els? húsz)
|
1. Kiyonari-Ukawa (Honda CBR-RRW) 204 kör, 8h01’22”351 átlagsebesség 148,010 km/ó; |
Legutóbbi hozzászólások