EST. 2002

Suzukai 8 órás, 2005: tarolt a Honda

Az Ukawa-Kiyonari kett?s gyári CBR-ével fölényesen nyerte a suzukai nyolc órás endurance viadalt – ez volt az aranyszárnyasok kilencedik sikere zsinórban. A Suzuki, a Yamaha és a Shinichi Itoh révén pole-ból indult Honda FCC csapat vezették a maraton els? felét, majd miután mindhárom együttes kiállni kényszerült, szabaddá nyílt a pálya a tavalyi nyer? Seven Stars el?tt. Egyetlen ellenfelük a Supersport vébér?l jól ismert Chris Vermeulen, Katsuaki Fujiwara összetétel? CBR-RRW-s duó lehetett volna, ám Ukawáék gyorsabbak voltak száraz és nedves aszfalton egyaránt.

A start után még a Yukio Kagayama által vezetett Suzuki volt az élen . Vermeulenék a 24. körben váltottak el?ször, Fujiwara 51 mp hátránnyal vette át a járm?vet. A Kiyonari és Ukawa közti csere nagyon gyorsan lement: mindössze 17 mp-et töltöttek a boxban, ezalatt tankoltak és a gumikat is lecserélték – szó szerint befulladt viszont a Suzuki kiállása: a blokk leállt, a m?szakiaknak meg ráadásul egy sérült kipufogóterminált is ki kellett cserélniük.

A vezet? pozícióban ekkor még mindig Itoh állt, aki határozottan vezette az FCC Hondáját. A második pit stop-nál (56. kör) azonban már csak 20 mp volt Ukawáék lemaradása – ezen egy újabb villámgyors kiállással tovább faragtak. A második boxlátogatásokat követ?en elkezdett szemezni az es? – a HRC-s Kiyonari nem sokat gondolkodott, azonnal jött az es?gumikért. Vermeulennek nem volt szerencséje: ha az es? egy körrel el?bb érkezik, megspórolhattak volna egy kijövetelt. A Suzuki újabb hibát vét: Kagayama kinn marad a pályán, slick gumikkal: abban bíztak, hogy az es? alábbhagy, ehelyett valóságos monszun zúdult az aszfaltra. Id?közben viszont a kettes számú Suzuki csapat (az endurance világbajnokságban vezet? Kitagawa, Philippe formáció) föllopakodott a harmadik helyre – a szárnyalás addig tart, amíg a japán össze nem töri a GSX-R-t, amit aztán hosszasan szerelhet a m?szaki alakulat. Esik a negyedik helyr?l a hondás Tokudome is.

A vizes borításon Vermeulen nagyon él, de például Okada úgy megy el mellette a 74-es számú Hondával, mintha az ausztrál egy helyben állna. A szintén rutinos Tadayuki elcsúszik egy vízátfolyáson a 73. körben, ezzel Vermeulenék ismét negyedikek.

A Suzuki dobogós esélyei a negyedik órában szállnak el Watanabével együtt. Pár perc telik el, és Leon Camier is a földön végzi a paddock mögötti gyors résznél. Az ötödik boxkiállásnál a vezet? Hondák már átmeneti abroncsoikat kapnak, mivel az es? eláll, ám a pálya nedves marad – húsz perc elteltével meg már slick gumikért hívják a boxba Kiyonarit és Vermeulent. Eközben Itoh félelmetesen gyors a Bridgestone-okkal: körönként két-három mp-t hoz Kiyonarin, és hamarosan átveszi a vezetést. A végzet azonban utoléri: 4 óra és 46 perc telt el, mikor Itohék motorjában ki kell cserélni az elektronikát, vagyis legalább egy tucat kör teljesítése helyett egy helyben vesztegelnek.

Az ötödik órában a Kiyonari-Ukawa páros el?nye három kör Vermeulen és Fujiwara el?tt – a Hondák magabiztosan vezetik és nyerik a futamot, amely különösebb fordulatokat már nem tartogat. A dobogó a Honda szatelit-csapatával, a Bridgestone-os Harc-kal teljes (a vezet? Aoki – régi ismer?s a gyorsasági vébér?l – és Yasuda). A Suzuki Sert csapat (Kitagawa, Philippe) a hetedik helyen zár.

Suzukai 8 órás viadal, végeredmény (az els? húsz)

1. Kiyonari-Ukawa (Honda CBR-RRW) 204 kör, 8h01’22”351 átlagsebesség 148,010 km/ó;
2. Vermeulen-Fujiwara (Honda CBR-RRW) 3 kör h.;
3. Aoki-Yasuda (Honda CBR-RR) 4 k. h.;
4. Deguchi-Teshima (Honda CBR-RR) 5 k. h.;
5. Yamaguchi-Tokudome (Honda CBR-RR) 6 k. h.;
6. Sugai-Brookes (Honda CBR-RR) 7 k. h.;
7. Kitagawa-Philippe (Suzuki GSX-R) 8 k. h.;
8. Kawase-Tamitsuji (Suzuki GSX-R) 9 k. h.;
9. Giabbani-Jerman (Yamaha R1) 10 k. h.;
10. Kagayama-Watanabe (Suzuki GSX-R) 11 k. h.;
11. Noda-Yamamoto (Honda CBR-RR);
12. Nakatomi-Yoshikawa (Yamaha R1);
13. Okuno-Yagi (Yamaha R1) 12 k. h.;
14. Tsujimura-Ito (Honda CBR-RR) 13 k. h.;
15. Matsudo-Camier (Honda CBR-RR) 14 k. h.;
16. Shimizu-Matoba (Suzuki GSX-R);
17. Nagura-Noyori (Honda CBR-RR);
18. Nowland-Cudlin (Yamaha R1).;
19. Mizutani-Ishikawa (Suzuki GSX-R);
20. Sasaki-Kurita (Honda CBR-RR) 15 k. h.; ……..

ugrás fel