EST. 2002

Suzukai 8 órás: Tíz a Hondának

A nagyon várt Edwards-Haga összetétel? Yamaha-duó nem futott messzire: pár kör után kiestek a versenyb?l. Már a harmadik kanyarban pórul járt az Edwards vezette R1-es: a nagy ambíciókkal Japánba érkez? texasi (gy?zelmük esetén szinte garantált lehetett volna MotoGP-s helye Rossi oldalán, a pletykák szerint legalábbis) belekeveredett a tizenkilenc éves angol Leon Camier és a hazai Chijoun Kameda okozta balesetbe: letolták a pályáról, a homokból kellett felállítania a motort. Edwards rosszul vette a rajtot, mint kiderült, az önindító hibája miatt. Az els? körben 45.-ként fordult, b? fél perces hátránnyal az elejét?l. Ezt követ?en pokoli tempót kezdett diktálni az amerikai: 14.-nek hozta föl a magát és a csapatot. Ám a Yamaha kevéssel ezután megadta magát, ráadásul a boxtól legtávolabb es? helyen, a Spoon kanyar környékén… Colin benézett az idomok mögé, mintha bármit is tehetett volna, aztán hamarosan átadta a motort a pályafelügyel?knek, és a szálloda felé vette az irányt. Game over, úgy, hogy a csapattárs és odahaza szupersztár Nitro Nori egyetlen métert sem közlekedett a pályán.

A sportesemény hatalmas tömegeket mozgósított a szigetországban. Túl a minden csúcsot megdönt? tévéközvetítések nézettségén, a helyszínre 139 ezren látogattak el a három nap alatt. A Yamaha visszatérése nagy reményekkel tölthette el a semleges néz?ket, Edwardsék korai búcsúját követ?en azonban azt hozta a futam, amit az elmúlt esztend?kben már annyiszor: leny?göz? monotóniát és Honda-uralmat. De a domináns szerepét ezúttal nem a gyári HRC-kompánia alakította, s?t a hivatalos csapat történelmi mélyponton zárta a nyolc órást. Az FCC nev? szatelit-alakulat (egy kis japán kuplunggyártó cég a névadó szponzor) nagy tempóban kezdett. Pilótáik nevei ismer?sen csenghetnek: Shinichi Itoh a Ducati tesztmotorosa, Takeshi Tsujimura pedig a 250-ben vitézkedett egykor. Gumik: Bridgestone.

Dobogóra ért a Toy Story nev? másik Honda-csapat is és a Yoshimura Suzuki gárda. A Michelin ezt a menetet bukta (tegyük hozzá, idegenben), hiszen a hatalmas HRC-nek egy percig nem volt esélye a jó helyek megszerzésére. A leggyorsabb egység ugyan a Kiyonari, Tamada duó volt, ám pechükre egy félórás kiállás okán már elszálltak a gy?zelmi reményeik (a motor eleje nagyon szitált, emiatt kellett a boxban hosszasan szerelni), kés?bb pedig végképp szomorúra fordult a sorsuk: a fiatal, tavaly Ukawa oldalán gy?ztes Kiyonari bukott. A hetes számú gyári CBR-RR ötödik lett, a HRC-t még az sem vigasztalja, hogy a szintén csapattag, 39 éves (akár a gy?ztes Itoh) veterán Okada és Deguchi negyedikek lettek.

A dönt? tényez? egyértelm?en a gumi volt: sajnálhatja a Ducati, a Suzuki és a Kawasaki, hogy már nincs vb-futam Szuzukában. A 8 órás verseny az Endurance világbajnokság ötödik versenye volt: a sorozat bajnokaspiráns gárdája, a Suzuki Castrol lógó orral hagyta el Japánt: kétszer is estek és nagyon hátul zártak. A bajnokság ezzel ismét nyitott lehet, mikor még két viadal van hátra: a 24 órás oscherslebeni menet illetve a Bol D’or.

Szuzukai 8 órás endurance verseny – végeredmény (az els? tíz)

1. FCC Honda CBR-RR (Itoh-Tsujimura) 214 kör, 8h02’07”824;
2. TOY STORY Honda CBR-RR (Konishi-Yasuda) 1’08”459 hátrány;
3. YOSHIMURA Suzuki GSX-R (Aoki-Watanabe) 2’12”149 h.;
4. SEVEN STARS Honda CBR-RR (Okada-Deguchi) +1 kör;
5. SEVEN STARS Honda CBR-RR (Kiyonari-Tamada)+1 kör;
6. MASKED RIDER Honda CBR-RR (Yamaguchi-Tokudome) +3 kör;
7. HOSHIARU OKKAICHI Honda CBR-RR (Sugai-Brookes) +4 kör;
8. TRICK STARS Kawasaki ZX-10R (Matsudo-Tsuruta) +5 kör;
9. FCC Honda CBR-RR (Teshima-Kamada) +6 kör;
10. AUSTRIA Yamaha R1 (Giabbani-Jerman-Scarnato) +8 kör.

ugrás fel