EST. 2002

Suzuki GSX-S1000 2021

A Suzuki hivatalosan is bemutatta a 2021. évi GSX-S1000 modellt, amely teljesíti az Euro5 követelményeket és mind mechanikai, mind felszereltségben erős frissítést kapott.

A design sokkal élesebb vonásokkal és aerodinamikai szárnyakkal hívja fel magára a figyelmet, melynek középpontjában a függőlegesen egymásra helyezett LED-es fényszórók állnak. A lámpa mellett teljesen új LED irányjelzők is találunk, melyek jól bújnak meg a tank éles idomai között.

A fejidom és a tank, valamint az oldalburkolatok megjelenésének egysége adja az új modell sportos agresszívebb megjelenését. A sportos megjelenés mellett kiemelt figyelmet kapott a használhatóság is. A tank méretét 19 literre növelték, míg az új ülés kialakításánál a vezetési élmény és a mozgás szabadság volt a fő szempont. Extra tartozékként a tankra vásárolhatunk táskát, a hátsó ülésre pedig burkolatot.

A megújult műszerfal LCD képernyője az információgazdagság mellett exkluzív grafikával és a GSX-S1000 megjelenését erősítő kék háttérvilágítással rendelkezik. A motor agresszív stílusához igazodva a fordulatszám, a sebességi fokozat és a pillanatnyi sebesség dominál a kijelzőn, de a beállítások és a további visszajelzések is mind helyet kaptak a könnyedén áttekinthető műszerfalon.

A GSX-S1000 fejlett elektronikus vezérlőrendszerei között megjelenik a Suzuki Vezetésimód-választó (SDMS), melyben gyorsításkor a gázreakció és a nyomatékjellemzők szintjének változtatásával más-más karakterű motort kapunk, a Suzuki Intelligens Vezetési Rendszer (S.I.R.S) pedig önmagában fokozza a motoros magabiztosságát és kényelmét. A Kétirányú gyorsváltó rendszer lehetővé teszi, hogy gyorsabban és könnyebben váltsunk felfelé vagy lefelé anélkül, hogy a kuplungot vagy a gázkart működtetnünk kellene. A gyorsváltó együttműködése az SDMS rendszerrel pedig még nagyobb vezetési-, és fokozatmentes gyorsulási élményt nyújt. A Suzuki kipörgésgátló rendszere (STCS) újragondolt, öt üzemmódból álló változata mostantól szélesebb választási lehetőséget nyújt annak érdekében, hogy a motor jobban illeszkedjen a legkülönfélébb vezetési körülményekhez és stílushoz.

Az SDTV egy digitális üzemanyag- befecskendező rendszer melnyek lényege, hogy minden szívótorokban két különálló pillangószelep található, egy primer, melynek nyitását a vezető vezérli a gázkar elfordításával, és egy másodlagos, melyet a központi elektronika nyit-zár motorfordulatszám, sebességfokozat valamint a primer szelep pillanatnyi állása alapján. A másodlagos pillangószelep szerepe az ideális levegő mennyiség és beömlési sebesség beállítása, javítva ezzel az égés hatásfokát, biztosítva a gyorsítások rángatásmentességét, valamint jelentősen növeli az alacsony és középső fordulatszám-tartományban leadott nyomatékot.

A szupersport modellekből örökölt nagyteljesítményű, 999 cm3-es, folyadékhűtéses, négyütemű, négyhengeres, DOHC erőforrás a leggyakrabban használt alacsony és közepes fordulatszám-tartományban megnövekedett nyomatékot biztosít, de a közepes és magas fordulatszám tartományban érzi igazán elemében magát.

A váz kialakítása, illetve a tervezés minden eleme a kiemelkedő kezelhetőségre és irányíthatóságra fókuszált. A GSX-S1000 kompakt és könnyű váza egy alumíniumötvözetből készült lengőkarhoz csatlakozik, ami tovább növeli az úttartást, valamint magabiztos vezetést tesz lehetővé. A 43 mm-es átmérővel rendelkező KYB fordított első villák egyenletes és sportos úttartást biztosítanak, a szintén teljes mértékben állítható és rugóelőfeszítéssel ellátott központi rugóstaggal rendelkező hátsó felfüggesztés pedig hatékonyan reagál a változó útfelületekre.

ugrás fel