A meglepetés erejével debütált a Suzuki új motorja, amely a ‘gazdaságos csupaszok’ egyre népesebb táborát kívánja tovább gyarapítani. A megjelenés azonban egyáltalán nem a szokványos kezd?motoros dizájnt viszi tovább, s a név is sokatmondó…
Párizsban lement a kötelez? szemle, színpadra gurultak a 2009-es modellév hamamatsui gépei, taps, vakuvillogás, rivaldafény, érinthet? közelség a sajtómunkásoknak, miközben a szerkeszt?ségekbe megérkeztek a gyári képek. És meg vagyunk lepve. Az SV 650-kéthengeres harmadik generációjának színre vitelét ugyanis kevesen várták a Suzukitól, ahogy ezt a gyökeres léptékváltást sem a formaterv terén, amit a Gladius hoz magával.
Legalább kett?, el?re beharangozott nagy újdonság bemutatója elmaradt egyel?re: sehol a 650-es Burgman, sem a ‘nagy’ GSR, de ami késik, nem múlik. Ez viszont tényleg váratlan volt. Hiába, néha sikerülhet alkotni valamit úgy, hogy ne nagyon tudja meg a mindenkor jól informált motoros média. A Gladiusszal a Suzuki egy egyszer?, ám hatékony irnyvonalat követ: versenyképes áron kínál nagymotort, ami viszonylag kis ráfordítással üzemeltethet? – ennyi.
Ennyi? Ha csak a japán vetélytársakat nézzük, sikerült már igazi kis népmotorokat kihozni, gondoljunk csak a CBF600-ra, vagy a jöv?re már második szériájával támadó Kawasaki ER-6-okra, de említhetjük a Yamaha Diversion visszatérését is. Az biztos, hogy a gyártók er?sen azt vélelmezik: komoly kereslet lesz/van ezekre a motorokra.
|
Az világos, hogy a piac a minél gazdaságosabb és minél észszer?bb modellek felé fordul. Ez egyben azt is jelenti, hogy kell egy olyan produktum, ami megfizethet? (esetünkben a teória a b?vös 6.000 eurós, másfélmillió forint sáv), és ami fogy. Ez rendben van. Az viszont tényleg meglepetés, hogy az ebbe a kategóriába szánt modell ilyen élesen eltérjen az eddigi – f?leg dizájnbéli – praxistól. Frissnek friss, eredetinek csak azért nem mondanánk, mert elég sok az olaszos áthallás, de az összhatás akkor is figyelemreméltó, a formák kompaktabbak az SV-éinél, az alkotóelemek modernebbek, valahogy mégiscsak pezseg a dolog.
|
A vázszerkezet és a blokk már a hagyomány útját járja: a kéthengeres, 90°-os kéthengeres V ugyanaz, mint a legutóbbi SV650-en, leszámítva az átvariált gyújtási rendszert: hengerenként egy pár irídium-gyertya felel ezért. Ebben a felírásban az er?forrás önmagában megfelel az Euro-3-nak. Valószín?leg néhány lóer? még jön pluszban az új profilt kapott f?tengelynek és a nagyobb szelepnyitásnak köszönhet?en. Azt figyelembevéve, hogy az SV650 kategóriájában cseppet sem kell szégyenkeznie, ha motorteljesítményre terel?dik a szó, joggal várunk valami egészen kerek dolgot a Gladiustól e téren. A lánc 520 mm-es méret? (szemben a járatos 530-cal, 525-tel), amit szintén el?nyként említ a Suzuki.
|
Ferde acél cs?váz öleli közre a motort, ez új, a felfüggesztések meg teljesen konzervatívak: kis visszalépés az SV-hez mérten, aminek vázszerkezete és leng?villája is alumínium, ennek viszont mindkett? acélötvözet. A tömeg tehát meg is n?tt: 202 kg, szemben a 187-tel…
…a felnik viszont, ha szabad ilyet mondani, szebbek, mint az SV háromküll?sei. A fékek frontján nincs változás. Frissességet sugároznak a színek: kétféle kombó áll rendelkezésre majd 2009-ben a kereskedésekben: egy fehér-kék és egy fehér-piros változat, valamint egy teljesen fekete verzió.
Legutóbbi hozzászólások