Ez a GSR már nem az a GSR. Ez nem egy felhúzott hatszázas verzió, hanem a modellcsalád újraértelmezése, vagy a mai világban mondjuk így: válságt?r?sítése. Adjunk többet, csillogjon-villogjon, és még legyen er?sebb is, de az el?állítási költsége nem haladhatja meg a (hamarosan valószín?leg leköszön?) GSR600-asét, s?t, kevesebb?l kell kihozni.
Az új, 2011-es 750-es váza ezért lett acélból, leng?karja pedig olyan amilyen, ?szintén siratjuk a hatszázas gyönyör? öntvényeit, még jó, hogy egyel?re kapni azt is. A 750-es ugyanakkor acélvázasságát öreged? hollywoodi színészn?ket megszégyenít? módon képes titkolni például az ülése alól lelógó, minél láthatatlanabbnak szánt fekete borítással, meg olyan formai trükkökkel (nagy részük m?anyagból), melyeken érdemes tekintetet legeltetni akár hosszabb id?n át is, mint a tankmeghosszabbításnak induló, majd színt váltó és h?t?takaróvá alakuló oldalidom.
A hátulja is kifejezetten pofás. A felül fényezett, alul a manapság minden gyártó motorján terjed? „kezeletlen” matt idom egy meglep?en sportos fart rajzol kitüremkedéseivel és éleivel, a 2005/6-os GSX-R1000 LED-es hátsó lámpái jól illenek ebbe a képbe, a fejidom pedig már egyenesen a transformersesség maga, sokkal szebb és kifejez?bb, mint a 600-as GSR eleje, f?leg él?ben. A m?szerfal is szép és még okos is, üzemanyagot és vízh?fokot is mér, meg sebességi fokozatot jelez ki, amiket jó elnézegetni – ezekben mind nyer? hétötvenes GSR-nek lenni.
S?t, blokkban is nyer?: annak ellenére, hogy hivatalos teljesítmény és nyomaték adatok még nem állnak rendelkezésre, az el?z? (vagy azel?tti? (A GSR anyaga nem árulta el)) 749 köbcentis GSX-R motor még módosított szívó/kipufogó portokkal, vezérm?tengely bütyökprofilokkal és átprogramozott SDTV-s befecskendez?vel is biztos, hogy jó lesz, még ha nem is sokkal er?sebb, mint a 98 lovas hatszázas, de nyomatékosabb, alacsony fordulatokon élhet?bb – piros tartomány 11.250-t?l.
Ami viszont szúrja a technika iránt érdekl?d? szemet, az a váz – bár ha nem mondják, a képek alapján hinni lehetne róla, hogy alu – a leng?kar, meg talán az els? úszóágyazású Tokico féknyergek, de ez inkább a konkurencia, például az új Kawa Z750R felszereltségét jellemzi, mint a GSR750-nel átélhet? motorozási élményt, ez is biztos.
Hiszen ha egy Gladius-szal olyan jó motorozni, amilyen, akkor a GSR750 sem lesz egy rossz motor csak azért, mert nem alumínium a váz, és csúnya a fék meg a leng?kar. A négyhengeres blokk és a Suzuki mérn?keinek a tudása a garnacia erre, ha pedig az ára tükrözni fogja az igazából lényegtelen, de már sajnos a hatszázashoz képest is spórolósnak t?n? megoldásokat, akkor, ahogy a Suzukik általában, ár/élmény faktorban nyer? lesz.
A fékrendszert egyébként ABS-szel is kérhetjük majd, er?teljesen javasoljuk, hogy kérjétek is, aki pedig személyre szeretné szabni GSR-ét, az válogathat majd naphosszat a gyári kiegészít?k közül, a szokásosnál is kiterjedtebb választékot várunk az új GSR750-hez a mindenféle csecsebecsékb?l.
Legutóbbi hozzászólások