EST. 2002

Suzuki GSX-R1000 L2: La raffinage

A 2012-es V-Strom 650 után a szupersportolón a sor a megújulásban a gyári kód szerint L2-es modellévre. Az új nagy Gixer kicsit könnyebb lett, középtartományban kicsit er?södött, és végre rendes sportmotoros kipufogója van az új 4-a-2-az-1-be rendszer jóvoltából.

A pályázók, na meg ’stockversenyz?k kedvéért adtak neki egy tisztességes fékrendszert. Azt eddigi Tokico a legkeményebb helyzetekben vesztett hatékonyságából némileg, ezt Brembo Monobloc féknyereg és 310 mm-es Sunstar tárcsa hivatott most orvosolni, a Nissin pumpa maradt. Bizalmat szavazunk az új féknek, nem utolsó sorban sokkal szebb lett általuk az els? kerék és környéke, és már emiatt megérte.


Suzuki GSX-R1000 L2 galéria a képre kattintva

A 999 köbcentis sornégyes motorblokkon belül számos apróbb változtatással igyekezték növelni a hatásfokot. Például 11%-kal könnyebbek lettek a kovácsolt dugattyúk, ami nem kevés, áttervezésüket végeselem modellezéssel végezték, ami miatt a sajtóanyagban természetesen kötelez?en elhangzik a MotoGP, merthogy ott is végeselem modelleznek.

A hengereket a dugattyúk alatt egymásba nyitó, a pumpálási veszteségeket csökkent? nyílás formáját megváltoztatták (ha valakit érdekel, eddig négyzet alakúak voltak, az L2-esben ötszöglet?ek), a blokk tetején pedig az új (darabonként 2,5 grammal könnyebb) szelepemel? t?kéknek köszönhet?en változtathattak a szelepnyitási id?kön valamelyest.


A 2 kg súlycsökkenés nagy részéért az új 4 a 2 az 1-be kipufogórendszer felel?s

Ezt megfejelve az egytizedet emelt (12,9:1-es) s?rítési aránnyal, és a nem utolsó sorban az új kipufogórendszer miatt (meg amúgy is) alaposan átprogramozott ECU-val, a Suzuki állítása szerint az új GSX-R1000 még finomabban, lineárisabban reagál a gázra – eddig sem volt szégyenkeznivalója a SDTV-s injektornak –, kevesebbet fogyaszt, és hogy középtartományban igen sokat er?södött. Hivatalos adatok egyel?re, mint Suzukinál általában, egyel?re nincsenek, a mostani Gixernek ugyebár 185 lóer?t mondanak. De még egyszer: az újban a lényeg a középtartomány.


Továbbra is jellegzetesen GSX-R, a kipufogóvesztés kifejezetten jótt tett neki

A váz maradt, és mivel a fékkel egy kevés az elejér?l, az új kipufogórendszerrel viszont elég sok súly lekerült a motor hátuljáról, kedvez?bb lett, de egyúttal nyilván meg is változott az els?-hátsó súlyeloszlás, az BPF Showa villák és a központi rugóstag beállításait eszerint változtatták meg.

Az új Bridgestone Battlax Hypersport S20F gumik könnyebbek, ezzel rugózatlan tömeg spórolásban a Brembo-Sunstar fékrendszer keze alá dolgoznak, és természetesebben jobban tapadnak, tovább bírják, mondják. Összesen 2 kilogrammot adott le a Gixer, legtöbbet nyilván a kipufogónak köszönhet?en, így a menetkész (ürestank) gyári tömeg adat 203 kg-ra, a száraz 170-re módosult.


Érte kritika, ezért lecserélték: új Brembo féknyergek díszelegnek a Big Piston Showákon

A megújulás keretein belül az új fényezéseken felül megváltoztatták az ülés és környéke formáját, beleértve a hátsót is, amin látszatra mintha valóban kevésbé lehetne el?re csúszni fékezéskor. Az elöl ül? szintén egy komfortosabb ülést kap, amin új a huzat, jobban tapad.

Átdolgozták a m?szerfalat még, a változások leginkább a külalakot érintik. Tudásban továbbra sem rossz a m?szer (stopper, váltókijelz? és villantó), könnyen leolvashatónak t?nik és szebb is lett. A már ismert A, B és C-módú motorkarakterisztikán túl (S-DMS) mást azonban nem állítunk itt, a trend a Suzukit még nem érte el, nincs kipörgés-gátló elektronika, se ABS.


Stopper is van benne

Kérdés ugyanakkor, hogy egy ennyire jól m?köd? sportmotorba feltétlenül szükségesek-e ezek? Utcán egy BMW S1000RR-féle, vigyázni is tudó rendszer növeli a biztonságot, ez kétségtelen. Versenypályán pedig vagy szereti, tudja használni és állítgatni az ember (már amelyiket lehet), vagy nem, ez is egyéni kérdés.

A dizájnt egy nagyobb GSX-R logóval hajítják még magasabbra Hamamatsu rajzasztalainál, plusz a felnikre adnak gyári felnicsíkot R-bet?vel bolondítva, ami végre megmenti a lelkes, de ügyetlen tulajdonosokat a görnyedést?l és az általában girbegurba végeredményt?l.

A két kiló mínusz és néhány középtartományi Nm plusz a fenti változtatásokkal együtt biztos, hogy lényegesen potensebbé tették a modellt, de a mai világban a technikai megszállottairól egyértelm?en kijelenthet?, hogy ezres sportmotortból nem biztos, hogy Suzukit fognak venni, hiszen megannyi, elektronikával teletömött konkurens akad. De a márka szerelmesei, a kék-fehér GSX-R-család tagjai és igazából mindenki örülhet az új, szebb és jobb Gixernek. Vége az acéldelfinek uralmának!

ugrás fel