EST. 2002

Suzuki krosszolók 2010-re

RM-X450Z


Nevében az X sugallja a házasságot, a krosszóvert, hiszen a Suzuki vadiúj hardendúrója, az RM-X450Z, nem véletlenül hasonlít félelmetesen egy RM-Z450 krosszmotorra. Lényegében az, csak lámpával házasítva és egy eddig még használaton kívüli bet?-kombónak átkeresztelve.

A futóm?, a váz, az idomok, a blokk, mindenminden a krosszmodellr?l származik, és sajnos ezért – tessék kapaszkodni a túrázós endúrósokra egyáltalán nem gondoló suzukis mérnökök pimaszságán – benzintankja is maradt 6,2 literes. Igaz, hogy endúróból vérbeli hardcore fajta akar lenni az RM-X, de akkor is, egy elvileg utcai motornak 6,2 liter? Ugyan már…

Szerencsére az új digitális m?szerfal jelzi az üzemanyaghiányt. Az LCD kijelz?s m?szeren két üzemmód között váltogathatunk – standard és sport – standardban mutatja a sebességet, az id?t, két napiszámlálót és az akkumulátor töltését, míg a sportban stopperezik, kilométert számlál és átlagsebességet is mér, valamint állítási lehet?séget kínál különböz? oldalfal-magasságú gumik között.

A m?szerezésen és a lámpákon felül az RM-Z leszármazott kapott egyéb utcai felszereléseket is természetesen, mint kitámasztó és az önindító (nagyon hasznosak tudnak lenni), de hogy a néhai DR-Z400E-hez hasonlóan ? is kénytelen lesz féklámpa és ehhez kapcsolók nélkül kijönni, azt sajnos még nem tudjuk, de nagyon-nagyon reméljük, hogy nem.

A komoly endúristák kedvéért a blokk és a váz alja le lett védve egy fekete, m?anyag takaróval, a blokk makeoveren esett át. A folyadékh?téses, 449 köbcentis DOHC négyütem? már két éve injektoros az RM-Z-ben is, de az X450Z-ben kénytelen volt kiegészülni egy akkumulátorral, noha a berúgó kar szerencsére maradt, mert egyrészt nem is olyan hatalmas az az akksi, másrészt az injektor m?ködik nélküle is.

A blokk belseje a nagyobb alsó-közép nyomaték érdekében kissé átalakult: változtattak a beöml?csatornákon és egy új vez-tengellyel a vezérlés id?zítésén, a krosszosan s?r? kiosztású ötsebességes váltó áttételeit pedig elnyújtották. És még egy endúrós változás: a légsz?r? szárszámok nélkül levehet? fedelet kapott, akárcsak a sajnos kimúlt, jó öreg DR-Z400-akon. De helyette itt az RM-X450Z . . . . supermoto átépítés, valaki?

ugrás fel