A japán gyártó már évekkel ezelőtt komoly erőfeszítéseket tett, hogy kifejlesszen egy elektromos és benzint kombináló hibrid motort. A prototípust követően 2 kis hibrid robogó került forgalomba az ázsiai piacon.
A történet még 2005-ben kezdődött, mikor a Yamaha leleplezte a különleges megjelenésű és hajtású Gen_Ryu koncepciót. A futurisztikus motorban egy négyhengeres 600 cm2-es erőforrás helyeztek el, amelyik az R6 modellből származott. A benzines erőforrás mellett egy villanymotor is helyet kapott, azzal a céllal, hogy a két erőforrás együtt vagy külön is képes legyen dolgozni. A benzin motor szerepe kétirányú volt, a hajtás mellett töltötte is a villanymotor akkumulátorát.
Négy évvel később a koncepció alapötlete újra felbukkant egy HV-X nevű hibrid modellben, a CVT váltóval szerelt prototípust már utcán is tesztelték. A 20 lóerős, 250 cm2-es egyhengeres erőforrással szerelt HV-X, egy ugyan ilyen teljesítményű villanymotort is kapott. Úgy tűnt gyártásba kerülhet a hibrid, azonban a gazdasági válság ismét háttérbe szorította.
A Yamaha azonban nem adta fel terveit, 2018-ban bemutatja a Grand Filo Hybrid motort, mely az ázsiai piacokon eljut a gyártásig. Bár a motor elve alapjaiban hasonlít az eredeti koncepcióra, a kivitelezés erősen elmarad az akkori tervektől. A 125 cm3-es Blue Core motorral hajtott robogóban, a hagyományos erőforrás mellé egy Yamaha Smart Generatort is telepített a gyártó. Ennek szerepe, hogy az elektromos motor segíti a motor gyorsulását, amennyiben a vezető teljes gázt húz vagy megnyomja az erre a célra telepített gombot a kormányon. A teljesítmény leadásra 3 másodpercig képes, legnagyobb előnye előzésnél és kigyorsításoknál érhető tetten. A rendszer használaton kívüli időszakában a benzines motor az akkumulátort tölti. Még ebben az évben megjelenik a Nozze Grande típus szintén az ázsiai piacokra.
Eljutottunk a mához, amikor is a japánok egy szabadalma került fel a világhálóra. A szabadalmak között az egyik egy olyan benzinmotorból és villanymotorból állóhibrid jármű alapjait mutatja be, melynél az első kizárólag az akkumulátor töltésére használják. A Yamaha tehát még mindig dolgozik azon, hogy az elektromos járművek kapacitását növelni tudja, lehetőleg mozgásban tartható energiaforrással. Ha ez sikerül, hatalmas piaci résre teheti rá a kezét a technológia kifejlesztőjeként. Az elektromos áram épp úgy költséget ró a használóra mint az üzemanyag. Bár a második jóval károsabb a környezetre, nem kell hosszú időt egy helyben tölteni a járművel.
Legutóbbi hozzászólások