EST. 2002

Szepang: Capirossi gy?z, Rossi világbajnok

Valentino Rossi hetedszerre is világbajnok a gyorsasági motorsportban, miután második helyen intette le a kockás zászló a honfitárs Loris Capirossi mögött a szepangi Maláj Nagydíjon. Hetedszerre, minden kategóriában, különböz? márkák motorjaival, de ugyanazzal a klasszissal és elhatározással. Még ezen a vasárnapon, a nem teljesen tökéletes M1-gyel is megkísérelte a gy?zelmet. Azonban megnyerni lehetetlen volt ezt a Maláj GP-t. Az ok egyszer?: Capirossi. A Ducati szíve megismételte azt, amit hét napja Japánban m?velt, s nagy bizonyságát adta a Ducati-Bridgestone csomag üt?képességének. S?t ezúttal Carlos Checa is a dobogóra állt, s a végén Rossit támadhatta a spanyol. Fantasztikus feltámadás.

És újabb összolasz örömünnep. Két pilóta, két motor a dobogón, vb-címvédés. S ahogyan a fellegekben járnak a taljánok, úgy esett össze a Honda Szepangban. A gumikra fogni aligha lehet, hiszen a Yamahán is ugyanaz volt. Az új RCV-t nem lehet bevetni, mert még megbízhatatlan, ami pedig a jelenleg páston van, annak nem sok beleszólása volt a játékba: Hayden negyedik helye a maximum. Mögötte a futam els? harmadában igen aktív Melandri, akit?l már az is szép teljesítmény, hogy egyáltalán nyeregbe ült a nyílt sebével. Biaggi hatodik a köhög?s gyári 211-gyel, míg az egyetlen hondás, aki megszorongathatta volna az els?ket – Sete Gibernauról van szó – a második körben kiszállt szökési késírlete közben, saját hibájából. Szomorú nap ez az aranyszárnyasoknak, miközben az alkalmazottból lett, 46-os rajtszámú rivális sorozatban másodszor kap koronát a királykategóriában – a rovásukra.

‘Ilyen sok világbajnoki cím ellen sosem könny? meccselni’ mondja viccel?dve a gy?ztes Capirex. ‘De nagyon gyors tudtam lenni, és amikor elszakadtam, biztos voltam benne, hogy megnyerem a második futamomat is zsinórban.’ Rossi a t?le megszokott der?vel nyilatkozik: ‘Mikor dobogó-közelbe értem, és több ideges, hibát vét? versenytársam mellett mentem el, nekem már jó volt. Aztán megpróbáltam nyerni, de hat-hét körrel a befejezés el?tt Loris talált még egy sebességet a motorján, és nem hagyott esélyt.’

A Ducati olyan versenyképes, mint még MotoGP-s karrierje során sosem: Carlos Checa is a dobogóra állt. ‘Jól rajtoltam, aztán Hayden miatt pozíciókat vesztettem és alaposan benne voltam a s?r?jében. Kockáztattam. Aztán megláttam Valentinót, amint nehézségekkel bajlódott és bepróbálkoztam. Nagyon szép verseny volt.‘ Checát sosem láthattuk ilyennek a szezonban, de a Bridgestone-t sem. Azt beszélik, hogy a Michelin a versenyt megel?z? éjszakán egy kis adag hátsó abroncsot szállított Szepangba, külön az élpilótáinak. Hogy igaz ez avagy sem, nem sokat számít. Azért jegyezzük meg azt is, hogy a Ducatik után lév? legjobb japán gumikkal szerelt motor Roberts Suzukija, a hetedik helyen… szóval nem mind arany, ami fénylik.

F?hajtás a Vörösöknek és pilótáiknak. És f?hajtás a világbajnoknak.

Szepang, MotoGP Maláj Nagydíj

1. DUCATI Loris CAPIROSSI ITA 43’27.523
2. YAMAHA Valentino ROSSI ITA 43’29.522
3. DUCATI Carlos CHECA SPA 43’29.592
4. HONDA Nicky HAYDEN USA 43’36.750
5. HONDA Marco MELANDRI ITA 43’43.409
6. HONDA Max BIAGGI ITA 43’44.349
7. SUZUKI Kenny ROBERTS USA 43’44.772
8. HONDA Alex BARROS BRA 43’45.744
9. SUZUKI John HOPKINS USA 43’47.648
10.YAMAHA Colin EDWARDS USA 43’49.798
11. YAMAHA Toni ELIAS SPA 43’57.379
12. HONDA Makoto TAMADA JPN 44’19.195
13. DUCATI Roberto ROLFO ITA 44’32.888
14. HONDA Shane BYRNE GBR 44’46.629
15.YAMAHA Ruben XAUS SPA 44’46.879
16. BLATA Franco BATTAINI ITA 45’23.405

Kiestek
BLATA James ELLISON GBR
KAWASAKI Olivier JACQUE FRA
KAWASAKI Shinya NAKANO JPN
HONDA Sete GIBERNAU SPA

ugrás fel