EST. 2002

Szepang: Capirossi japán formában

A MotoGP hivatalos id?mér?je megannyi izgalmat, jóságot és történést tartogatott. Az alaphangot egy Rossi-Ferrari szerz?dés bejelentése adta meg: a kontraktus 2007-t?l három évre kötné a pilótát a maranellói istállóhoz. Kötné, ha aláírná az állítólag 60 millió eurós juttatást magában foglaló papírt. Azonban sem a Rossi-F1 sztori (avagy a Lerágott Csont-hadm?velet), sem Flavio Briatore kek beszólása (‘Ha azt hiszi magáról, hogy egy szuperfenomén, hát akkor maradjon a motoroknál és nyerjen ott, ahol nincsenek ellenfelei. Olyan mint egy óvodás gyerek, aki a játékaival szórakozik. Hagyjuk, hadd szórakozzon, majd ha lesz kedve feln?ni, jöjjön a nagyok közé és mutassa meg, mit tud’) nem volt képes elvonni a figyelmet a szepangi pole-edzésr?l.

Capirossi hihetetlen tempót motorozva vert meg mindenkit a kvalifikációs turnuson. Hatalmas száguldást mutatott be a Ducati nyergében, igaz, becsúszott egy-egy hiba – ami elkerülhetetlen, ha valaki ennyire húzza a gázt. Második Sete Gibernau, aki136 ezreddel ment lassabb kört az olasznál. Elképzelhet? tehát, hogy kettejük nagy párharcát hozza a vasárnap – akik elméletileg jöv?re egy csapatban szerepelnek majd. S?t mivel Gibernau mögött Hopkins, Nakano és Roberts sorakoznak, könnyen lehet, hogy a spanyolnak egyetlen michelinesként kell helytállnia a remekl? bridgestone-osok tengerében.

Rossi motorja ‘nem harmonikus’, ahogy ? maga mondotta még pénteken. A helyzet másnapra nem sokban változott: a kanyarokban nem úgy fordul az M1, ahogy a Doktor szeretné. Hatodik helyr?l vághat neki a Maláj GP-nek, 681 ezreddel ment gyengébb kört Capirossi pole-jánál. Azért ne temessük a Yamahát: Rossinak dobogóra sem kell feltétlenül állnia ahhoz, hogy világbajnok legyen ezen a hétvégén. Edwards problémái már szembet?n?bbek, az amerikai egy másodpercen kívül zárt.

De gondokkal küzd a Honda is – a Gibernaun kívüli része. S?t erre a teljesítményre már-már a krízis szó is ráillik. A második legjobb RCV a nyolcadik (!) helyet foglalhatja el a vasárnapi rajtrácson, a nagyon nyomuló, de rengeteget hibázó Nicky Haydennel a nyeregben. Melandri húsz kört ment és érz?dik az a Motegiben beszedett sérülés, meg az is, hogy a gumiválasztással komoly bajok lehetnek a félszáz fokos aszfalth?mérséklet mellett. ?k ketten, Hayden és Melandri persze könnyen felzárkózhatnak a Nagydíjon, a többi márkatárs viszont tényleg pocsékul teljesített: az eles? Barros 11., éppen a motorjával bajlódó Biaggi el?tt. Tamada szintén kicsúszott és 15., a helyettes Byrne meg mintha ott sem lenne, majdnem öt másodpercet kapott az els?t?l.

Capirossi a gyors ütemben begy?jtött idei második edzéssikert a sportigazgató Livio Suppónak ajánlotta, aki nem lehet ott a helyszínen, mivel elhunyt nejét gyászolja. Pedig ha valamikor, most igazán lehet ok az örömre a Ducatinál. A vasárnapi futamra a meteorológia nem sok jóval kecsegtet, az er?sorrend pedig egyik pillanatról a másikra fölborulhat, ha mondjuk leszakad az ég.

ugrás fel