Hirdetés
Kezdőoldal Sporthírek sporthirek-motogp Szepang: es? a vége, Pedrosa a leggyorsabb

Szepang: es? a vége, Pedrosa a leggyorsabb

Hirdetés

És megnyíltak az ég csatornái: az utolsó idei tesztelés utolsó napján megjött a monszun Malajziába. Az ázott reggel így a pályán egymás köridejeire rátronfoló Rossi és Melandri, versenytávokat teljesít? Hondák, Yamahák, Suzukik és Kawasakik helyett valami egészen más képet mutat. Aztán ahogy eláll az es? és szárad a pálya, jönnek a pilóták és a meglepetések is sorban: például Pedrosa, aki a Michelin soft gumijaival a nap leggyorsabb körét jegyzi Hayden és Melandri el?tt.

Gyorsak a Suzuki és a Kawasaki csapatok képvisel?i is, ami a Bridgestone-ok versenyképességét jelzi. A tabella alján Ellison az egyetlen Dunlop-talpas motorral: a Tech3 Yamaháját megül? angol egyértelm? hátrányban volt a többiekhez képest, és nem a motor miatt.

A ‘párbaj’ ugyan elmaradt, de sem Melandri, sem Rossi nem kesereg efölött. ‘Versenyszimulációt csináltunk és négy különböz? gumit teszteltünk volna, de az es? miatt borult a program‘ mondta Macio. ‘Két es?gumival dolgoztunk így, ám csak az egyikkel sikerült befejezni, amit akartam, mert a pályán váltakozni kezdtek a nedves és a száraz részek. A három nap mérlege pluszos. Az RCV beállításai rengeteget javultak az itteni nagydíj óta.’

Rossinak is meglett volna a maga programja: ‘Szimuláció lett volna az új motorral, reggel. Füstbe ment terv. Köröztem egy párat a régi motorral, teszteltem néhány gumit, és ennyi. Azt kell mondjam, meggy?zött ez a tesztelés: amellett, hogy remek dolgokat csináltunk a régi géppel, nagy kezdést vettünk a 2006-os szezon felé. Tengernyi adatot gy?jtöttünk, amivel lehet majd dolgozni. Nekem legalábbis azt mondták, hogy nagyon sokat fognak elemezni a téli szünetben, hogy készen legyünk a tesztmunka folytatására.’ A világbajnokra és Edwardsra már csak egy esemény vár idén: egy díjátadó Japánban. Aztán a kiérdemelt pihenés.

Szepang, 3. nap – nem hivatalos eredmények

1. Dani Pedrosa (SPA) Honda, 2’02.77
2. Nicky Hayden (USA) Honda, 2’02.79
3. Marco Melandri (ITA) Honda, 2’02.86
4. Shinya Nakano (JPN) Kawasaki, 2’02.93
5. John Hopkins (USA) Suzuki, 2’03.10
6. Carlos Checa (SPA) Honda, 2’03.39
7. Colin Edwards (USA) Yamaha, 2’03.61
8. Casey Stoner (AUS) Honda, 2’03.70
9. Valentino Rossi (ITA) Yamaha, 2’03.85
10. Toni Elias (SPA) Honda, 2’03.95
11. Randy de Puniet (FRA) Kawasaki, 2’04.27
12. Chris Vermuelen (AUS) Suzuki, 2’04.50
13. James Ellison (GBR) Yamaha, 2’05.00