Kallio, Pasini, Lüthi volt a sorrend az els? kanyarokban, de Talmácsi Gábor és a csapattárs Simon is ott voltak az els? ötösfogatban a rajt után. Néhány kanyar kellett a hondás svájcinak, hogy az élre álljon, és igen határozottan szökni kezdjen. És eredményesen – hosszú körökön keresztül három gyári KTM üldözte tisztes távolságból a teljesen privát, standard vázzal szerelt Honda-kitet, s a verseny nagy részében ez volt a m?sor. Lüthi el?l, t?le x különbségre a többnyire Kallio vezette narancssárga szerelvény. Majd Pasini és Faubel beérték a KTM-es kollégákat, és a végjátékban jöhetett a t?zijáték…
Az utolsó három kör lélegzetelállító csatát hozott, majd végül a tehénszarvakkal és kolompokkal b?ségesen felszerelkezett helvét szurkolótábor örülhetett – két ezredmásodperc döntött az els?ség kérdésér?l – ha úgy tetszik, a Sepp Schögl nevével fémjelzett ‘régi’ iskola javára. Az öreg német róka és a csapat háttérmunkája nagyon kellett, de a Malajziába sérülten érkez? Lüthi is beleadta a magáét – neki kellett visszavernie a finn attakokat.
A hajrá izgalmas csatájából Mattia Pasini jött ki a legjobban, 25 ezreddel megverve spanyol márkatársát állhatott föl a dobogóra az ezen a napon más dimenzióban motorozó Lüthi és az ?t kitartó munkával utolér?, ám lehagyni nem tudó Kallio mellé. Talmát ötödikként intették le, Simon el?tt ért célba, míg a hetedik helyezett Fabrizio Lai már jelent?s hátrányban – b? 19 mp – haladt át a célvonalon, mögötte Poggiali és Simoncelli. El?bbi olasz lapinformációk szerint a Maláj GP hétvégéjén szerz?dést írt alá a KTM-mel a 250 köbcentis géposztályba… Simoncelli nagyon elrontotta a rajtot, 17.-nek fordult az els? körben, a versenye egy az egyben a felzárkózásról szólt.
A bajnokságot így tobábbra is Thomas Lüthi vezeti 189 ponttal. Kallio 181-en áll, Talmácsi 131-gyel harmadik, de a nyakán ott van már Pasini (127), Simoncelli eddig 124-et gy?jtött.
Talma beszámolója
|
|
A 19 körös maláj nagydíj el?tti bemelegít? edzésen Talmácsi Gábor remekelt és 2.14.157-es idejével maga mögé utasította a teljes mez?nyt. Ezt követ?en a rajtot a 3. helyr?l várta, majd Luthi szélvészgyorsan elhúzott és a három KTM-es teljesen együtt üldöz?be vette a svájcit. Majd Kallio egyre jobban szakadt el Talmától és Simontól, akik egymás el?zgetésével voltak elfoglalva. A verseny végén vészesen közeledett Pasini és Faubel, akik Gábort megel?zve értek célba. Talma a következ?ket mondta a verseny után: "Nem igazán vagyok elégedett az 5. hellyel, mert a reggeli bemelegít? edzésen annyira tökéletes volt minden, könnyedén jött az els? hely és szinte biztosra vettem, hogy a dobogóra állhatok. Ehhez képest a versenyen problémáim akadtak a váltó-elektronikával a visszaváltásoknál, és nem tudtam a saját tempómat motorozni. Nem értem mi történhetett. A pontoknak örülök, bár most még nagyobb lett a hátrányom az összetettben, hiszen Luthi is és Kallio is el?ttem végeztek."
|
Tóth Imi beszámolója
|
|
Imi a tegnapi görcsös, rossz teljesítménye után nagyon jól ment a warm upon, jócskán megjavítva a kvalifikációs idejét. A futamon talán idei legrosszabb rajtját vette, de az els? körben ennek ellenére a 24. volt. Majd feljött a 21. helyig, mikor a motor elkezdett vibrálni és nem ment. Visszacsúszott a 24. helyre, majd az utolsó két körben mindent kockáztatott és végül 22.-ként intették le. ‘Megint nem jött össze a pontszerzés, ezért egy kicsit el vagyok keseredve, f?leg, hogy most Katar jön, ami a legrosszabb pálya az összes közül, mert nagyon csúszik a por miatt. Ott nem remélek sok jót. A kezem nagyon fáj, szétrázta a motor, iszonyúan vibrált. A futam után még vagy fél óráig zsibbadt a karom, remegett a kezem és az ujjaim elkékültek. Ez nagyon rossz volt az amúgy is fájó csuklóimnak’ Braillard az els? körben bukók között volt, eltört a kézfejcsontja, így két futamot kihagyni kényszerül. A Team Toth Hungary tehát új versenyz?vel indul az elkövetkez? két futamon, a pilóta kiléte még bizonytalan. |
Szepang, 125cc Maláj Nagydíj
|
|
1. HONDA Thomas LUTHI SWI 43’02.214 Kiestek Az els? körben kiestek |
Legutóbbi hozzászólások