EST. 2002

Szepang: Lüthi pole-ban, Talma az els? sorban

Jobban érvényesült a papírforma a szombati Q2-n a nyolcad literes géposztály kvalifikációs edzésén, mint a pénteki napon. Délel?tt még nem igazán találták a ritmust a pilóták, kés?bb azonban az elmélyült m?helymunkát igyekezett mindenki minél gyorsabb körök formájában kamatoztatni. A KTM-esek a második szabadedzésre javultak föl igazán – ezt Mika Kallio nyerte alig valamivel a pénteki gy?z? Di Meglio el?tt. Talmácsi abban a körben nyolcadik volt, míg Tóth Imre 2’20-on kívül motorozott, azaz közelébe sem került a javításnak.

A figyelem középpontjába csakhamar a svájci Thomas Lüthi került – ? lépte át els?ként a 2’15-ös küszöböt már az éles id?mér?n. Többen, köztük Talma is faragott a köridejéb?l, ám az Elite Honda Motegiben csúnyán felbukó, Malajziába sérülten érkez? Lüthit nem érhették utol. Másodikként Mattia Pasini zárt a svájciénál sz?k három tizeddel gyengébb id?vel. Talma nagy hajrával az els? sorba küzdötte fel a 14-es rajtszámú KTM-et, míg mell?le a csapattárs Kallio indulhat – így teljes az els? négyes. A második vonalból Simoncelli (Aprilia), a pályát meglep?en jól érz? cseh Pesek (Derbi), az elmúlt Nagydíjakon konstans formát mutató Poggiali (Gilera) és a KTM harmadik ereje, Simon reménykednek egy jól elkapott rajtban. Lukas Pesek mehetett volna jobb id?t is, ha motorja nem mondja fel a szolgálatot, miközben a versenyz? épp soft gumival kezdte meg egy gyorskörét.

Tóth Imi nem javított pénteki köridején, a 26. rajtállás az övé a vasárnapi szepangi Maláj GP-n.

Tóth Imi beszámolója

Reggel ugyan er?s napsütés volt, a pálya az éjszakai es?zések és a magas páratartalom miatt elég vizes volt. Ennek ellenére a versenyz?k slick gumival mentek ki. Az edzés vége felé száradt fel a pálya, így csak pár gyors kört tudtak menni a versenyz?k az id?mér? el?tt. Ez sajnos hiányzott is és mivel nem volt Iminek gyors körre a jó beállítás, délután nem is tudott javítani, így visszacsúszott a 26. rajthelyre.

‘Amikor kijöttem gumit cserélni, állítottunk a futóm?vön. Utána 8 percnél még ki kellett jönnöm, mert nem volt jó a motor, t?t cseréltek, így már csak 1 körre maradt id?m. Ez sem jött össze, így nem tudtam javítani. Holnap mindent megteszek, még nincs veszve semmi.’

Szepang, 125cc: a rajtrács összetétele

1. HONDA T.LUTHI SWI 2’14.546
2. APRILIA M.PASINI ITA 2’14.837
3. KTM G.TALMACSI HUN 2’14.903
4. KTM 5 M.KALLIO FIN 2’14.964
5. APRILIA M.SIMONCELLI ITA 2’15.047
6. DERBI L.PESEK CZE 2’15.187
7. GILERA M.POGGIALI RSM 2’15.257
8. KTM J.SIMON SPA 2’15.326
9. APRILIA H.FAUBEL SPA 2’15.343
10. HONDA M.DI MEGLIO FRA 2’15.349
11. HONDA T.KOYAMA JPN 2’15.594 7 HONDA
12. APRILIA J.OLIVE SPA 2’15.635
13. HONDA F.LAI ITA 13 2’15.750
14. HONDA A.ESPARGARO SPA 2’15.833
15. HONDA A.MASBOU FRA 2’15.864
16. APRILIA R.DE ROSA ITA 2’16.231
17. DERBI E.JEREZ SPA 2’16.277
18. APRILIA S.GADEA SPA 2’16.406
19. APRILIA L.ZANETTI ITA 2’16.559 APRILIA
20. HONDA A.BAUTISTA SPA 2’16.796
21. APRILIA M.HERNANDEZ SPA 2’17.094
22. HONDA S.CORTESE GER 2’17.511
23. DERBI P.NIETO SPA 2’17.670
24. APRILIA A.IANNONE ITA 24 2’17.672
25 APRILIA D.GIUSEPPETTI GER 2’17.799
26. APRILIA I.TOTH HUN 2’17.876
27. HONDA T.KUZUHARA JPN 2’17.997
28. APRILIA J.CARCHANO SPA 2’18.159
29. HONDA D.BONACHE SPA 2’18.290
30.MALAGUTI M.PIRRO ITA 2’18.623
31. APRILIA M.TUNEZ SPA 2’18.679
32. APRILIA V.BRAILLARD SWI 2’18.984
33. APRILIA K.ABRAHAM CZE 2’18.996
34. HONDA F.SANDI ITA 2’19.039
35. MALAGUTI S.HOMMEL GER 2’20.354
36. YAMAHA D.PRADITA INA 2’21.017
37.HONDA W.CHEUNG CHN 2’21.576

ugrás fel