EST. 2002

Szépen gyarapszik a Moto3

A hétvégi Spanyol Nagydíj el?tti csütörtökön (tegnap) a Montmeló versenypályán rántották le a leplet a jöv?re bemutatkozó Moto3-as kategória els? igazi, és egyben az egyik meghatározó versenymotorjáról – példányszám tekintetében mindenképpen.

Ami régen az RS125R volt, az 2012-t?l az NSF250R: a Honda kis kétütem? ’huszonötöse, amin világszerte versenyz?k ezrei nevelkedtek, átadja a belép? production racer stafétáját az új négyütem? negyedliteresnek …aminek mégsem NRS250 lett a neve.

Az RS125-ösével gyakorlatilag megegyez? burkolatok alatt egy lényegesen áttervezett RS-váz, egy új leng?kar, illetve egy vadonatúj, csak erre a feladatra tervezett, ultrakompakt, és technikai csemegékt?l roskadozó négyütem? versenyblokk rejt?zik. Csak röviden a kb. 45 lóer?s er?forrásról: például a henger a megszokottól eltér?en hátrafelé döntött, plusz a f?tengely középvonalától el?refelé eltolt, illetve nikkel-szilikon-karbid (Ni-SiC) felületkezelt. Mindez a tömegközpontosítás és súrlódáscsökkentés érdekében, egyszer.

Honda NSF250R, Moto3-as versenymotor a tömegeknek. Alapár: 20.000 Eur +ÁFA

De a legfontosabb, hogy ezt a hengert fordítva tették fel a blokkra – valahogy úgy, mint az aktuális Yamaha YZ450F-en – tehát a menetirány szerinti elejénél szív, és hátrafelé pufog ki. A szelepek titániumból készülnek, a váltó hatsebességes. Igazi versenytechnika, és nem is egy átalakított CRF motokrossz-blokk. Egy darab NSF250R-t 20.000 euróért árul kábé mostantól a Honda, plusz ÁFA, plusz a kiegészít? alkatrészek. Áttételek, ésatöbbi-ésatöbbi, ízlés és pénztárca szerint. Nem kevés NSF lesz jelen az els? 2012-es gépé rajtrácsán megannyi privát versenycsapat színeiben, ebben biztosak vagyunk.

De lesz KTM is. A Hondára rákontrázva az osztrák kompánia is bejelentette hivatalosan, hogy készül a gyári KTM Moto3 is. Saját váz, saját blokk, saját minden, egyel?re többet nem tudunk, pedig ha akarnak, bizonyára már lett volna mit mutogatniuk – a fejlesztés a bevezetés el?tti évben már a javában az éles teszteknél tart.

A saját, gyári KTM-en felül Mattighofen a Kalexszel is szövetkezik, a délnémet motorsport óriásnál (akik Bradllel a legsikeresebbek a Moto2-ben) már sorakoznak a KTM-blokkos, de saját vázas Moto3-asok is. A KTM-Kalex együttm?ködés bizonyára mindkét cégnek el?nyös, hiszen egyikük a versenyblokkokban, másikuk a versenyvázakban jó – anélkül hogy a narancssárga krosszmotortervez? mérnökisteneket megsértenénk, gyorsasági motorokban még elkel nekik a segítség.

ugrás fel