A második id?mér?re változtattunk a gép geometriáján, mert nem éreztem elég
agresszívnak a befelé kormányzást és az áttevés is kicsit nehézkes volt. A változtatás
jó is lett a második id?mér?re. Sajnos a körid?mér? órám megtréfált,
kevesebbet mutatott a valóságnál. Ráadásul a Smrz helyére került versenyz?vel
meccseltem az id?mér?n, gondoltam, ha nála gyorsabb tudok lenni, jó a körid?.
Az id?vel elégedett voltam, és már csak ‘gurulgattam’ az edzésen.
Aztán az id?mér? papíron kiderült a valóság (2:04,7) és a 20. helyr?l rajtoltam.
Az bosszantott, hogy tudtam volna gyorsabbat menni az id?mér?n, de hát a technika
megviccelt.
No problem, majd jót rajtolok. Ami sikerült is, kb két sort lerajtoltam. A
12. hely körül mentem végig egy négyes-ötös boly elején. A verseny jó hosszú,
16 körös volt. Tudtam, hogy a Lénárt Peti mögöttem van, számítottam is rá, hogy
meg fog el?zni, mivel a warm-upon nagyon j? id?t ment. De nem el?zött meg. Egész
verseny alatt mögöttem ‘sündörgött’ és kifigyelt. Nézegettem hátra
és nagyon rajtam volt. Az egyik ember elesett a bolyból, a másik lemaradt, így
hárman mentünk egy kupacban végig. Az utolsó körben hátranéztem, de még mindig
nagyon közel volt. Mindenhol próbáltam zárni az íveket, de van két hely,
ahol kívül is és belül is jól lehet el?zni. Az egyik ilyen helyen megel?zött,
majdnem sikerült visszael?znöm, de a rutin mellette szólt. Így 8 helyet el?relépve
a 12. lettem, vagyis lehet, hogy 11., mert megint óvás volt. Magyar óvott magyarokat.
Az egyik óvás nem állta meg a helyét, a másik fellebbezés miatt még folyamatban
van. Örülök, hogy már az els? stock versenyen sikerült pontokat gy?jtenem.
Remélem az elkövetkez? versenyeken is sikerül hasonló eredményeket elérnem.
Az óvásról csak annyit, a stocksportban széria blokkal lehet indulni, ami
ennek nem felel meg, azt ki kell zárni. Persze a szabályok súrolásával,
a paragrafusok kiforgatásával és egy kis ügyességgel lehet némi lóer?t összekovácsolni.
A másik oldalon meg szerintem nem azzal kellene foglalkozni, hogy papíron melyik
a leggyorsabb motor, amit nem lehet megel?zni, hanem azzal is, hogy a másik
miért is tudott megel?zni.
Én is mentem az Apriliás Pelizzon után, és az én R1-emnél is gyorsabb volt
a motorja. Papír szerint az enyém 40 lóer?vel több. Mégsem ezzel foglalkoztam
az edzés után, hanem azzal, hogy a kanyarokban milyen szépen és gyorsan fordul,
és miért is tud rövidebbet fékezni a gyorsabb motorral. A mostani ezresek
széria állapotban 170-180 lóer?sek. Erre még rájön egy kipufogórendszer és a
power-commander. Kell ennél több?
Ja, én részt veszek (most már) a stocksport magyar bajnokságban, év elején
a licencem kiváltásánál 120.000 Ft-ot fizettem (büntetést is kaptam túl
kés?n való kiváltás miatt), viszont konkrét és korrekt magyar szabályzatot
még nem találtam, pedig rajta vagyok az ügyön. Bocsánat, de nem tudok anyanyelvi
szinten angolul, hogy kiforgassam az UEM szabályzatot.
A szabályok betartása és betartatása hol is kezd?dik???
Üdv
Varga Gerg?
Legutóbbi hozzászólások