Hirdetés
Kezdőoldal Bemutató Szokás a koncepciómotort álcázni?

Szokás a koncepciómotort álcázni?

Hirdetés

A girgeburba-fólia és egy elektromos koncepciómotor álcája mögé bújtatva a BMW várva várt robogóját üdvözölhetjük. Aki átlát (Á) a fekete-fehér, szemgolyóztató borzalmon, az már most megnézheti a benzinmotoros változatban akár már idén ?sszel bemutatott új BMW robogót.

Ugyanakkor a hivatalos mese is érdekes, ugyanis az E-Scooter Concept elektromosrobogó-koncepció hajtáslánca szintén szériaérettnek t?nik, a most közzétett információk legalábbis elismerésre méltók.


Álcázni kell: az elektromos koncepciót a még be nem mutatott benzines BMW robogó testében tesztelik?

Gyorsulásra az E-Scootert egy mai hatszázas nagyrobogóhoz hasonlítják, az elektromos meghajtások azonnali, hihetetlen nyomatékát figyelembe véve ez bizonyára így is van, tehát megy, mint a meszes. Nem jelentenek neki gondot az emelked?k vagy a dagadt emberek, a sajtóanyag persze könnyed kétszemélyes közlekedésr?l beszél. Hatótávolsága „napi 100 km hétköznapi körülmények között”, végsebességét tekintve pedig csak annyit írnak, elegend?.

Megakad a szem továbbá a nem részletezett, de vélhet?en csúcsmodern technikájú akkumulátorok mindössze három órás felöltési ciklusán, mindezt fali aljzatról, a motor saját „zsinórjával”, nem kell külön tölt?t hurcolni. A mai elektro-robogó piacon ez a teljesítmény már most minimum csúcs közeli, még az is lehet, hogy a benzinessel együtt, egyszerre hull majd le a lepel róla: íme, az új BMW robogó, „with petrol OR with electric engine!”


Klikk a képre, BMW E-Scooter Concept galéria nyílik!

Természetesen van az E-Scooter koncepciónak energia-visszanyer? üzemmódja is: amikor lassítunk, az akkuk tölt?dnek, vezetési stílustól függ, hogy mennyit nyerünk. Az ügyesebbek 20%-ot is spórolhatnak, de még a bénáknak is 10%-ot jelent. Megtudhattuk továbbá, hogy az elektromos autókban megszokottól eltér?en a robogóban csak a hajtómotor kapott folyadékh?tést, a padlóba rejtett, alumínium vázszerkezettel összetartott nagy akkumulátor-egységet (ez váltja ki a vázat) a menetszél h?ti.

Nagy vonalakban ennyit árult el a BMW fejlesztés alatt álló, elektromos kétkerek?-meghajtásáról, meg hogy a Német Közlekedési Minisztérium támogatja a projektet; tehát nem csak a csúnya, rossz és éhes bajor autógyártó lát fantáziát abban, hogy olyan guszta elektromos robogókra ültessék a városlakókat, amik ugyanúgy használhatók városban, mint egy hagyományos nagyrobogó.


BMW lévén a dinamikus vezethet?séget boritékolhatjuk

Visszatérve ugyanakkor az álcázásra – és ha valóban igaz, hogy ez a benzines teste – az idomokból sejthet? részletek szerencsére maradtak a Concept C-hez h?ek, ugyanazt a predátor-pofát véljük rajta felfedezni Könny? észrevenni továbbá az elektromosan állítható magasságú plexit (van aki még komoly túramotorhoz sem ad ilyet), vagy az olyan bénább, de remélhet?leg a sorozatgyártásig még kijavított részleteket, mint a „nem odavaló” oldalsztender és hátsó lábtartó.

Ugyanakkor a hátsó ülés ránézésre sok jóval kecsegtet, de a nagyrobogókon a fejedelmi kényelem alapvetés úgyis. Az els?, fordított futóm?, a szép nagy, dupla féktárcsák már látványra is sportosságot és stabilitást sugallnak, bizonyára menetdinamikában nem fog szégyent hozni a BMW névre a robogó.

A BMW E-Scooter Concept videón: