A Faster Management beszámolóját közöljük a Portugál Nagydíj három napjáról. Kiderül, hogy Talma esését vízfolt okozta és hogy a magyar pilótának nincs törése. Nézzük sorjában.
Estoril – 1. nap
Talma az els? sorban!
Talmácsi Gábor számára nagyon szép eredményt hozott az els? edzés nap az estorili pályán és élete legjobb kvalifikációját érte el. A szabadedzésen a 4. legjobb körid?t motorozta, míg a délutáni id?mér?n javított és a 3. pozicíót sikerült megszereznie. Kisebb problémák vannak még a váltó és az els? futóm? beállításával, de ezen a telemetria kielemzése után próbálnak majd változtatni.
Talma a váltó miatt nem azokkal a fokozatokkal fordult a kanyarokban, amelyekkel szeretett volna, de nehéz is lesz ezt majd beállítania pálya szintkülönbségei miatt. Így arra törekszenek majd, hogy kiválasszák a számukra legfontosabb kanyarokat és azokra összpontosítanak.
A motor eleje is még egy kicsit merev, f?leg, ha fúj a szél, de már sikerült ezen is sokat javítani az els? verseny óta, tehát az irány már jó.
Estoril, 2. nap
Talma a második futamon is a 6. helyr?l, a 2. sorból várhatja majd a rajtot.
Nagyon szeretett volna az els? sorból indulni, de nem jött össze a jó kör. Kicsit szerencsétlenül alakult a második id?mér?, mert Talma mindkét gyors körébe közbeszólt a véletlen. El?ször Kallio és közé beszorult Poggali, majd az utolsó körben, – mely a telemetria szerint a leggyorsabb volt – Talma sárga zászlót kapott, mert el?tte egy olasz versenyz? bukott. Az ideal time szerinti ideje 1.45.651 lett volna, ami a 4. helyre lehetett volna elég.
Talma elmondta, hogy holnap nagyon kemény verseny várható, mindenki nagyon gyors. Mindenképpen szeretne jobb helyezést elérni a rajtpozíciójánál, az igazi cél pedig a pódium.
Estoril, verseny
Felemás id? fogadta a pilótákat Portugáliában a soron következ? második futamon. A 125cc versenyt megel?z? futamokon még az es? is eleredt, ami a nyolcadlitereseknél már többnyire felszáradt, de voltak nedves foltjai a pályának. Hatalmas felh?k takarták el az eget a 23 körös verseny rajtja el?tt is.
Talmácsi Gábor a 6. helyr?l rajtolt és ahogyan azt már t?le megszokhattuk az els? kanyarban Kallio mögött a 2. helyen motorozott. Hatalmas csatározás folyt az 1-3 helyezésekért Talma, Kallio és Thomas Luthi között. Talmácsi nagyon tudatosan, keményen motorozott. A 2. körben még csapattársát is maga mögé utasította és a leggyorsabb körid?t is bezsebelve vezette a mez?nyt.
Majd egy végzetes jobbos kanyarban nagyot bukott, de szerencse a szerencsétlenségben, hogy kisebb zúzódásokkal megúszta, viszont számára a verseny sajnos befejez?dött.
Mint kiderült, a bukást egyértelm?en a vízfolt okozta. A verseny után Kallio is meger?sítette mindezt, mert elmondta, hogy látta, ahogy a vízfolt miatt megcsúszott Gábor motorja. ? szándékosan nem azt azívet használta, mert az els? körben észrevette és egész verseny alatt figyelt rá, hogy milyen ívet használ abban a kanyarban. A telemetria is igazolta, hogy nem vezetéstechnikai hiba okozta a bukást. . . bár sajnos ez a tényeken nem változtat. . .
|
Az esést követ?en a pálya klinikájában megvizsgálták, ahol kiderült: törése nincs. A lába és a háta fáj nagyon, a lábára négy napig nem is állhat majd rá, pihentetnie kell. A háta akkor húzodhatott meg, amikor Luthi nekiment a fejének, de azon kívül, hogy most nagyon fáj, nincs komolyabb baja. Az orvosok azt tanácsolták neki, hogy sokat masszíroztassa és rendbejön.
Talma elmondta, hogy a gépe nagyon jó volt, és nagyon akarta a jó helyezést, talán túlságosan is. Viszont mostanra befejez?dött a telemetria elemzése, ami kimutatta, hogy Talma bukását a pályán lév? vízfolt okozta. Ezt Kallio is meger?sítette, aki Talma mögött volt és látta, ahogy Gábor motorja megcsúszik a vizen. De Talmát ez nem vigasztalja, sajnos mindez a tényeken nem változtat.
A bukást visszanézve Talma is megdöbbent, hogy mekkorát esett és köszönetet mondott Luthinek, hogy fékezett és nem ment át rajta.
Gábor örül, hogy most két hét pihen? jön, szüksége is lesz rá, és nagyon készül a kínai futamra.
Fotó: O. Bergamaschi
Legutóbbi hozzászólások