Tamburini nevét egyetlen motorosnak sem kell bemutatni, Ő alkotta meg az MV Agusta kínálatának több, meghatározó modelljét. Mikor elhagyta a céget megállapodásban rögzítették, hogy 3 évig nem tervez más motorgyártónak.
Halála pillanatában már hat éve nem volt kapcsolata az MvAugusta gyárral. Ez idő alatt a mester egy olyan sportmotoron dolgozott ami innovatív és különleges formatervű, de rendszeres és korlátozott gyártásra alkalmas.
Tamburini rájött , hogy a váznak kulcsszerepe van a motorépítésben, ezért 3 éven keresztül tökéletesített egy rendszert, amely a vázmerevségét bármilyen alkatrész nélkül képes állítani.
2012-ben kezdett el konkrétan dolgozni a motoron, az erőforrás egy BMW S 1000RR SBK változata lett ami 230 lóerővel büszkélkedhet. A koncepciót szabadalmazták és beépítették az új motorba. Azonban a sors közbe szólt, Tamburini elment és úgy tűnt a koncepció örökre eltűnik.
Szerencsére azonban színre lépett Massimo fia Andrea, aki apja csapata segítségével befejezte a kompromisszum nélküli motort. A rendelkezésre álló legjobb anyagokkal dolgoztak és összesen 12 darab készül az „apai hagyatékból”, igaz az darabonként 1 millió dolláros áron kerül eladásra.
Legutóbbi hozzászólások