EST. 2002

Tardozzi: Michel csak az engedélyemmel versenyezhet

‘Különösen nyugodt vagyok. Délel?tt fél tízkor értesítettek az egészr?l, és én azonnal igent mondtam. Fantasztikus dolog a Ducatinak versenyezni, még akkor is, ha nem tudom pontosan, hány futamról van szó. Úgy t?nik, hogy Indianapolisban is indulhatok, aztán jöhet Nürnburgring a Superbike-kal.’ Ezek Michel Fabrizio szavai, aki hirtelen egy Desmosedici GP9-hez és egy brnói indulási joghoz jutott, miután Casey Stoner fizikai állapotára hivatkozva pihen?re vonul, helyét pedig az eddig privát ducatis Mika Kallio veszi át – a finn motorját kapja meg Fabrizio.

‘Megtisztel? dolog, hogy ilyen szinten számolnak velem, erre büszke vagyok. Mindenféle nyomás nélkül utazom Brnóba, igazából szórakozásnak fogom fel. Hogy mit fogok csinálni? Fogalmam sincs. Tetszik a pálya, éppen most versenyeztünk rajta.’ (Igen, emlékszünk rá nagyon is…)

Fabrizio még sosem ült a Desmosedicin, a pénteki szabadon találkoznak el?ször. ‘Csak egy óra lesz, de majd úgy csinálom, hogy elég legyen. Volt már olyan alkalom, hogy teszteken megosztottuk egymással a pályát, és volt módom megfigyelni a Desmosedicit – mindannyiszor Vittoriano Guareschi igazgatta. Ennyi a tapasztalatom a Ducati MotoGP motorjával.’

Fabrizio legutoljára a 2007-es Német Nagydíjon indult MotoGP versenyen, tizedik lett a Gresini csapat Hondáján.

Szeptember hatodikán aztán Fabrizio a Nürnburgringen lesz ismét az 1198 R-rel, és megpróbálja a lehetetlent: megnyerni az els? világbajnokságát az SBK-ban. Nem ? a favorit. De mivel belátható távolságban vannak az ellenfelek (a csapattárs Hagán 53, Spiesen 46 pontot kéne hozni) és még négy futam hátravan, az olasz ép önbizalommal tekint a kihívás elé. Ami azt illeti, céljai elérésében nem biztos, hogy segíteni fogja a MotoGP-s szerepvállalás. Sejti ezt Davide Tardozzi mester, a gyári Ducati istálló vezet?je is, aki fenntartásokkal fogadta Michel Fabrizio felkérését, de aztán beleegyezett.

‘Az engedélyemmel és áldásommal megy a srác. Nem szögezhetem ide a padlóhoz. A gyár hívja és én a gyár embere vagyok.’ Ebb?l a kommentárból azért kinyerhet?, hogy Tardozzi tisztában van a fiára leselked? veszélyekre, legyenek azok fizikai vagy imázs-jelleg?ek.

‘Nagyon jól tudom, hogy a MotoGP színvonala roppant magas és Michelnek nincs valami nagy rutinja, leszámítva a WCM-es szezonját még 2004-b?l. Aztán volt egy szerencsétlen fellépése Hondával a Donington Parkban, és még egy alkalom szintén Gresini Hondájával, a Sachsenringen. De ezt a kihívást el kellett fogadni, okosan, szórakozva, tapasztalatszerzés céljából kell versenyezni. Valójában tesztként is felfoghatjuk a Nürnburgring el?tt. Aligha lehetett volna lebeszélni, az akaratával meg nem okos dolog szembemenni. Máskülönben, ha egy sportoló nagy dolgokat akar véghezvinni, akkor nagy kockázatokat kell vállalnia. Ez a tapasztalat szükséges lesz neki, hogy érjen versenyz?ként. Minden az ? kezében van.’

ugrás fel