EST. 2002

Team Hungary az IRTÁ-n

1. nap

Elég kés?n, 11 óra felé ment ki a pályára a két versenyz?. Iminek, amikor el?ször kiment nagyon rossz volt a futóm?ve, az alapbeállítással nem stimmelt valami, mert a másik versenyz?, Vincent Braillard is elégedetlen volt vele. Ezt azonban a profi futóm?ves segítségével hamar sikerült orvosolni.

A megfelel? futóm?beállítás megtalálása után kezd?dött az igazi teszt, mert rengeteg új alkatrész várt még tesztelésre. El?ször különböz? kipufogókat próbáltak, majd pedig hengerfejeket. Mikor sikerült mindent a legjobban beállítan (2 óra körül) Imi egyb?l felugrott a 10. helyre 1.54.2-vel. Majd kijött ‘ebédszünetre’ és egy kicsit pihenni. Miután visszament, kipróbáltak még egy fajtájú kipufogót, de az nem volt jó, így az el?z?, beváltnál maradtak. Ezek az alkatrész cserék elég sok id?t elvettek, de nagyon fontos letesztelni ?ket, hogy amikor élesben mennek, már biztosan a legjobb kerüljön fel a motorokra.

Az Aprilia adott tesztelésre Iminek egy a legújabb fejlesztésb?l való karburátort (nagy szó, hogy ezt Imi megkapja!!!), de ez pár kör után sajnos megakasztotta a motorját, mert beszorult a gy?r?. Azonban Imi elmondta, hogy nagyon jó ez a karburátor, sokkal jobban ment t?le a motorja, csak még hozzá kell állítani a karburálást, hogy még egyszer ilyesmi ne fordujon el?. Imi egyébként nagyon örül, hogy kivívta az Aprilia figyelmét és esélyt kapott a jó alkatrészek megszerzésére. Ez egyébként azt is jelenti, hogy a gyár esélyesnek találja a versenyben!

Vincent is tesztelte az új dolgokat (kivéve a karburátort), számára is keresik a legideálisabb beállításokat. Élete els? megmérettetésén a VB-s mez?nyben a 33.tudott lenni, 1’56.3-mal, Imi pedig az 1’54.2-es idejével lecsúszott a 20. helyre.

2. nap

Ccsak fél nap állt a 125-ös pilóták rendelkezésére, hogy ‘kiteszteljék’ magukat, és ez a kevés id? megnehezítette a Team Toth Hungary dolgát is.

Szerdán az új karburátor beálításain dolgoztak, hiszen a karburátor üt?képes, nagyon er?s vele a motor, csak hozzá kell csiszolni a legapróbb részletekig a motort. Ennek jegyében Imi ki-be járkált a boxba és próbálták optimalizálni a beállítást. Az el?z? napi hiba is el?jött: Imi motorja egyszer megakadt, de ennek ellenére nem vették ki a karburátort, mert érdemes beállítani, kés?bb többszörösen is kamatozni fog. A profi munka jóvoltából, néhány rögtönzött és mérnöki pontossággal kiszámított módosítás után sikerült úgy beállítani, hogy a gy?r?nek szabad útja legyen, így a megállás kockázatát teljes mértékben kiküszöbölték. Imi ezután két próbálgatás között ment egy jó id?t, amivel a 16. lett, de ezt teljesen lazán mente, mert nem az volt a lényeg, hogy minél jobb helyezést érjen el, hanem, hogy ezt a fejlesztést tökéletesen beállítsák. Ez nagyjából sikerült, de Jerezben van még mit finomítani.

Vincent Braillardnak sikerült mindent beállítani, a motorja sokáig az els? helyen állt a top speed listán. A teszt végén is a 3. (35-b?l) leggyorsabb motorral büszkélkedhetett, ami 229,1 km/h -val száguldott – Imié a 22.leggyorsabb volt. Ennek ellenére Vincent utolsó el?ttiként zárta a napot. Még szoknia kell a VB mez?nyt és a VB-szint? motorját. Összességében ismét pozitív és rendkívül tanulságos napokat tudhat magáénak a Team Toth Hungary, aminek új designját méltán dícsérte az egész VB mez?ny és a szervez?k.

(Team Hungary)

Kapcsolódó cikkeink
Vége a 125-ösök tesztjeinek
Talmácsiék Barcelonában
IRTA, Barcelona, 125cc 1.
ugrás fel