Sikeresen zárták a Yamaha magyar versenyz?i a 2005-ös évadot. A brnói futamon kemény küzdelemben mindketten dobogóra állhattak. Juhász Tomi az ötödik rajtkockából indulva, az els? körben nyolcadikként haladt át a célvonalon, majd bravúros felzárkózással és hajrával a 4. helyig küzdötte fel magát. Az els? helyért Smrz és Spigariol ?rült, vérre men? csatájának lehettünk szemtanúi. Végül „kisebik” Smrz, Matej (akit a hungaroringes bukása óta nem láttunk motorozni) gy?ztesen került ki. Spigariolnak csak egy pár kavics maradt emlékbe a brnoi bukótérb?l és egy jó kis gipsz a csuklójára. Tomi így, javítva mintegy 2 másodpercet legjobb idején, a 3. helyen fejezte be a versenyt.
Így kommentálta az eseményeket: „Hát röviden, ez a brnói futam nagyon nagy meglepetés volt! Nem számoltam vele, hogy a versenyen ilyen id?ket tudok menni egyhuzamban a verseny végéig… (2.12). Sok tanácsot kaptam, sok jó szót és talán ezek is segítettek abban, hogy ilyen sikeres lett a befutó. Nagyon-nagyon örültem ennek a harmadik helynek! Köszönöm mindenkinek az éves segítségét, aki azon volt, hogy minél el?rébb jussak!”
Superstock 1000-ben is hasonló sikerek születtek, ahol Varga Gerg? a 4. edzésid?vel várta a rajtot. Közvetlen el?le két magyar pilóta Vida Tibor és Dudás Péter rajtolt. Már edzéseken is látszott Vida Tibi nagyon felkészülten jött az utolsó versenyre, mind önmagát, mind motorját illet?en. Gerg? a versenyen végig a 4. helyen motorozott, már-már elkönyveltük a befutót, de a yamahás pilóta jól taktikázott. Az utolsó körre er?sített, és igen szorosan, de harmadikként haladt át a célvonalon. Az élen eközben Dudás végleg átvette a vezetést és látványos motorozással meg is nyerte a futamot.
„Els?ként szeretném kihangsúlyozni, hogy igen kellemes meglepetés ért a hétvégén, mert a cseh rendezésre hatott a múltkori csetepaté. A hétvégi versenyen kitettek magukért. Minden rendben zajlott, lehetett edzeni, id?ben nevezni és mindenki kedves volt. Azt hiszem ez rá is nyomta a bélyegét az ott lév? magyarokra, mert igen jó hangulatban egymásért közösen izgulva telt a hétvége. Az els? id?mér?n még nem jöttek össze a dolgok úgy, ahogy szerettem volna. A második id?mér?re sikerült javítanom és végre az els? sorból, a 4. helyr?l rajtoltam. Sajnos a kuplungommal az id?mér?k során gondok adódtak, amit alkatrész híján nem tudtunk teljesen orvosolni, így nagyon kellet koncentrálnom, hogy a rajtnál ne veszítsek a pozíciómon. Az els? sorból egy brit és három magyar indult, Dudi a 2., Vida a 3., és én a 4. rajtkockából.
Sikerült a rajtom, 4. helyen fordultam. Dudi és a brit Cooper (aki a Stock vb állandó résztvev?je és jó párszor az els? 10-ben végez) a verseny legelejét?l hihetetlen tempót diktált. Utánuk a harmadik helyen Vida Tibi, majd én. Dudiék hamar megléptek és mögöttünk is igen nagy ?r volt, így a két kettes boly alkotta az élmez?nyt. A verseny els? felében igencsak kellett kapaszkodnom, hogy tudjam tartani a lépést a jócskán felgyorsult Kawasakival és pilótájával. A verseny második felében éreztem, hogy a pálya „s?r?bb”, kanyargósabb részén gyorsabb vagyok, de inkább tartalékoltam a gumikkal és az energiámmal az utolsó körre. A befutó el?tt 5 kanyarral egy féktávon el?ztem, és ezt meg is tartottam célvonalig. Nagyon örülök, hogy az utolsó futamon is sikerült felállnom a dobogóra. A szezon végére nagyon jól összebarátkoztam az R1-gyel, és a szervizháttér kiváló munkájával egy igen üt?képes versenymotort hoztunk össze. Így hát érthet?, igencsak várom a tavaszi folytatást …”
Team Yamaha
Fotó: Pénzes László
Legutóbbi hozzászólások