EST. 2002

Tények és gondolatok a hétvégi versenyekr?l

Megpróbáltuk kideríteni a videófelvétel és a telemetria adatok alapján, mi történhetett. A bukás el?tti pillanatban 18%-os volt a fojtószelep állás, ezen a helyen 25% alatt még sosem. Valószín?leg a pályán volt valami, amit Viktor nem vett észre a meccs hevében. Pár pillanat múlva Svoboda is elesett. A végeredmény Camlek, Drazdak, Végh lett. Jana a 11. helyr?l jött fel a harmadikig.

Versenyz?nk bokája a csizma levételét követ?en bucira dagadt, (ma reggel kiderült, „csak” zúzódás) pedig négy óra múlva jelenése volt az endurance verseny rajtrácsán. Négy Full-Gas-os motor indult a versenyen.

Viktor párjának a ZX10-zel versenyz? Vida Tibit kértük fel (a délel?tti Stock 1000 futamon Tibi a biztos 2. helyr?l elesett az utolsó el?tti körben), Adorján Tamás (tavaly Németh Balázzsal nyerték a 600-as kategóriát) GSX-R600-asával a dunaújvárosi Kiss Tibivel nevezett, Openben még Varga Endre – Rimai Roland (GSX-R750), 600-ban pedig K?szegi Laci – Aszalós Ádám páros népszer?sítette színeinket. Openben két „igazi” ellenfelünk volt, a Németh-Rizmayer, és a Bitter-Magda egység. (mind GSX-R1000)

Egyedi taktikát választottunk, kétszer kellett tankolnunk, ahogy Némethéknek is, Bitterék motorján nagy tartály, elég egyszer kiállniuk. Mindkét kiállás alkalmával hátsó gumicserét terveztünk, amit végre is hajtottunk. A két rivális csapat csere nélkül, egy gumival tervezett. A taktikánk az volt, hogy ha átlagban 2 mp-cel gyorsabbak tudunk lenni körönként, mint Riziék, akkor miénk a gy?zelem.

Az els? emberek Viktor, Balázs, Sanyi voltak. Az els? kiálláskor Viktor 6 mp-cel vezetett Balázs el?tt. A kerékcserével sokat vesztettünk. Rizi kicsit gyorsabb volt Tibinél, de az elméletünk még mindig helyénvalónak t?nt. A táv felénél láttuk, hogy Bitterékkel nem lesz gondunk, folyamatos 2:00-át mentek, a „stop and go” büntetésük nélkül is mögöttünk lennének. A második kiállásnál 23 kör volt még vissza. Ismét új gumi hátra, és egy nagy hajrá, Viktornak utol kell érnie Németh Balázst. Az 50 mp-ces hátrányt a két kerékcserével hoztuk össze. Izgatottan figyeltük Balázs lassul-e, kibírja-e a gumija. Ha Viktor tud stabilan körönként 3 másodpercet hozni rajta, akkor megvan. Tíz körrel a vége el?tt láttuk, hogy nem lesz meg, ha nem történik semmi drámai. A remélt körönkénti 3 csak kb. 2 lett, Talán, ha Viktor teljesen egyben van…

Mindegy, nincs „ha”; kikaptunk 15 mp-cel. Az egyenletes jó teljesítmény itt kifizet?d?bb volt, mint a nagy sietség. A verseny leggyorsabb körét Viki teljesítette. Az ezért járó kupát naplemente után negyed órával vehette át a díjkiosztó legvégén, igen „szárnyaszegett” állapotban.

A 600-as kategóriában Adorján Tamás másodszor is megvédte bajnoki címét, 1’50” el?nnyel futottak be. Mesterhármas! Eddig úgy t?nik, mindegy ki a párja.

folyt. köv.

Szöveg: Erd?s Tamás
Képek: Mike Tamás

Az összesített értékelésben az els? öt helyen Suzuki végzett.

  1. Németh/Rizmayer GSX-R1000
  2. Kispataki/Vida GSX-R1000
  3. Bitter/Magda GSX-R1000
  4. Adorján/Kiss GSX-R600
  5. Ács/Császár GSX-R1000

A másik két Full-Gas – GSX-R Klub egység kategóriájában az ötödik (Aszalós/Köszegi) és a 14. (Rimai/Varga) helyen végzett.

ugrás fel