Teszt Mugellóban: hó és esõ
Scaperia – Átok ül a világbajnoki évadot felvezetõ európai tesztsorozatokon,
és március eljöttével a helyzet mit sem javult, sõt. A pilóták talán már hozzászoktak
az õket sújtó kvázi menetrend szerinti esõzésekhez, de a Mugello környékén érkezõ
havazás azért tényleg durva. Pályán a Camel Pons csapat soraiból Max Biaggi
(Honda), míg Ukawa a boxban maradt; a Telefonica Gresini Katót állította hadrendbe
– Gibernau ezúttal nem kockáztatott. Tesztelt az apriliás duett, Edwards és
Haga is.
Napközben némileg javult az idõ – a pálya azonban értelemszerûen nedves maradt,
így az abroncsválasztás komoly fejtörést okozott a csapatoknak, különösen ami
az elsõket illeti. Daijiro Kato például esõgumival vágott neki a munkának, mivel
csak az volt kéznél. Fausto Gresini csapatfõnök szerint mindez azért történt,
‘hogy javuljon a feelingje a vízen’. Ezek után érthetõ, hogy Kato
(aki a Honda RC211V 2oo3-as verziójával futott) köridejei rendre két perc felett
maradtak.
A japánnál jobban muzsikáltak Max Biaggi – aki egyrészt a kivonult szurkolósereg
kedvéért vállalta az esõnapot, másrészt, hogy ne kelljen álló nap a boxban dekkolnia
– és Edwards, aki pedig viszonyítási alapjának és ‘maestrójának’ tette
meg Biaggit a számára teljességgel ismeretlen toszkán versenypályán.
Haga 16 kör erejéig tesztelte a Brembo anyagait, eközben Ukawa és Gibernau
a boxban csücsülve várták, hogy kisüssön az egyébiránt másnapra beígért nap.
Ez is magyarázhatja a hirtelen ‘gumihiányt’ – tény, hogy a munkafeltételek
valóban váratlanul értek versenyzõt, csapatot és újságírót egyaránt. A holnapi
napon állítólag az Aprilia részérõl egy újdonsággal ismerkedhetünk meg – gõzerõvel
folyik az RS3 fejlesztése és ‘fogyókúrája’, míg Honda-oldalról sok
minden kiderülhet a 211 ‘ügyfél’ (Biaggi és Gibernau) és ‘factory’
(Kato és Ukawa) változatai közt lévõ különbségekrõl
Az idõk:
Edwards (Aprilia) 1’56”2o (3o kör)
Haga (Aprilia) 1’59”18 (16 kör)
Biaggi (Honda) 1’57”6
Kato (Honda) 2’o3”1
Legutóbbi hozzászólások