EST. 2002

Tesztek Ausztráliában: Melandrié a nyitány

23 fokos leveg?, optimálisnak mondható körülmények és tiszta id? fogadták a királykategória képvisel?it Phillip Islanden. Melandri azon nyomban megmutatta maga és motorja erejét, az olaszé volt szinte mindvégig a nap legjobb körideje. Nicky Hayden az ‘ikermotorral’ viszonylag sokat kapott Maciótól, az etap végén két tizeddel bizonyult gyorsabbnak a talján. Hayden g?zer?vel fejleszt, hiszen Szepangban kiesett egy egész nap a kedvez?tlen id?járás miatt: a HRC-s fiatal 114 kört tett meg a pályán. Casey Stoner kiválóan ismeri a helyszínt, többek közt ennek is betudható napi harmadik eredménye.

Az els? nem-hondás a sorban Sete Gibernau, a múltkori malajziai tesztelés abszolút nyer?embere. A spanyol Pedrosát és a KR-es Robertst el?zi meg, utóbbi szép lassan formába lendül, a motor pedig kezd összeállni, panaszra nem lehet oka a csapatnak. Capirossi a gumikkal dolgozik, de nemcsak a Bridgestone hozott rengeteg próbálnivalót magával, hanem a francia rivális is: ezen a téren szintén hatalmas er?ket mozgósítanak a gyártók. A Honda ezúttal sem használta a ‘brnói’ öthengerest, még Hayden is csak a már jól ismert és többiek által is meglovagolt 211-gyel ment.

A Kawasaki a Ninja MotoGP legújabb változatát viszi táncba, amelyet négy darab, mélyen ül? kipufogóval szereltek. A Suzuki kihagyja ezt az eseményt: Szepang után rájöttek arra, hogy van még min dolgozni, miel?tt újra kijönnének a pályára. Hofmann (Ducati D’Antin) részér?l egy bukást jegyezhettünk föl, a bal könyöke rándult meg a németnek, akinek minden bizonnyal véget ért az ausztráliai kaland. A Yamaha nem képviselteti magát, Valentino Rossi éppen a Ferrari F1-gyel autózik Valenciában. Van viszont hír a hangvillások háza tájáról: Carlos Checa aláírt a Poncharal-féle privát csapathoz, így elindulhat a 2006-os bajnokságban az angol Ellison csapattársaként egy Dunlop-talpas M1 nyergében.

A nem hivatalos körid?k
1) Marco Melandri (Honda) 1’30.79
2) Nicky Hayden (Honda) 1’30.99
3) Casey Stoner (Honda) 1’31.07
4) Sete Gibernau (Ducati) 1’31.27
5) Dani Pedrosa (Honda) 1’31.45
6) Kenny Roberts (KR) 1’31.50
7) Loris Capirossi (Ducati) 1’31.60
8) Shinja Nakano (Kawasaki) 1’31.86
9) Toni Elias (Honda) 1’32.23
10) Makoto Tamada (Honda) 1’32.40
11) Randy DePuniet (Kawasaki)1’32.49
11) Josè Luis Cardoso (Ducati) 1’32.78
12) Alex Hoffman (Ducati) 1’32.90

ugrás fel