EST. 2002

Tesztsorozatok világszerte

Tesztsorozatok világszerte

Érdemes lesz figyelni Manuel Poggialit, aki már most szélsebes a 250-ben

A következõ napokban tessék gyakorta fellátogatni az oldalra, mert egy olyan
tesztsorozat kezdõdik el, amelynek gyakorlatilag Suzukára lesz csak vége. Február
19-én a spanyolországi Jerez de la Fronterában indul az IRTA: két nap a 125-ösöknek,
21-étõl 23-áig a 250-es kategória képviselõi jutnak szerephez a MotoGP-kkel
egyetemben.
Mindenképpen meglepõ a KTM team hiánya az "alsósok" között – a csapat
nem készült el a motorral a határidõre, és már nem is fog: a hír hivatalos.
Szomorú elképzelni a 2000-es nyerõ Roberto Locatellit vagy a címvédõ Arnaud
Vincent-et a tévé elõtt vagy a lelátón. Igaz, hogy az éles versenyen könnyen
felborulhat a kettõ meg kettõ négy szabálya.
A KTM-esek kényszerû pihenõjével így elõtérbe kerülnek Lucio Cecchinello és
Alex De Angelis, Gino Borsoi, Daniel Pedrosa, Stefano Bianco és a mi Talmácsi
Gáborunk. Érdekes lesz figyelemmel követni az erõviszonyok alakulását.

Ami a 250-es osztályt illeti, minden szem Manuel Poggialire szegezõdik, aki
Melandri ex-motorján már most is nagyon gyors. Kétség nem fér hozzá, hogy minden
szereplõ észrevette: Poggiali igazi bajnok: az Aprilia, hisz leszerzõdtette
és nem engedi; a spanyolok, akik félnek tõle; sõt a Honda is, aki elengedte
magától. Végre kiderül az is, hogy Rolfo és Porto Honda 250-es gépei állják-e
a sarat.

MotoGp: A Honda dezertál

Rossi Sepangban az Rc211V-vel fut

És most térjünk át a MotoGP-re. A legmagasabb kategóriában a helyzet némileg
összetett, mivel a Honda úgy döntött, hogy maga részérõl bojkottálja a spanyol
meetinget február 21-23-án, sõt az azt követõ tesztet is Estorílban (Portugália,
február 26-27.) helyette pedig a malajziai Sepang aszfaltján tesztel 19-20-án.
A távol-keleti próba fõszereplõje vélhetõen a vadonatúj 211-es modell lesz (ezzel
indul Rossi, Ukawa, Hayden és Kato), de minden bizonnyal tartogat meglepetést
Biaggi, Gibernau, valamint az öthengeres, Bridgestone-abroncsokkal ringbe szálló
Tamada is. Tudvalevõ, hogy Valentino Rossi nem szereti a spanyol pályákat télen
("minek húsz fok mínuszban tesztelni?" – tartja régóta a világbajnok),
de a V5 hiányzásának oka mégsem ez. A Honda a maga útját járja, és a programtervezetben
nem szerepelt az IRTA; egy kivétellel, ez pedig a márciusi barcelonai találkozó,
ahol viszont kötelezõ a megjelenés. A látszólagos káosz a Michelin embereit
érintheti érzékenyen, akiknek Ibériába is és Malajziába is kell embereket küldenie
(a költségek meg, ugye, nõnek).

Spanyolországban és Portugáliában elõreláthatóan nagy lesz az európai MotoGP-csapatok
mozgástere: az Aprilia az elmúlt idõszakban határozott javulást mutat, köszönhetõen
egyrészt Edwards remeklésének, másrészt a Michelin-abroncsoknak, harmadrészt
a három hengerrel harmonizáló futómûnek. De ott lesz a Ducati és a legeurópaibb
japán csapat, a Yamaha is.

Az IRTÁ-n elsõ ízban láthatjuk együtt a Kawasakit és a Suzukit az olasz gépekkel
szemben. Érdemes lesz kattintgatni.

www.motonline.com

ugrás fel