Mindenkinél előbb reagált a 30. évét taposó pesarói gyár az Európai Motorkerékpáros Szövetség (UEM) szabálymódosítására, mely a motokrossz MX2-es kategóriáját érinti, a kétütemű motorok hengerűrtartalmának felső határát 144 köbcentiben meghatározva. Hogy miért volt a változásokra szükség? Az MX1-es géposztályban még csak-csak versenyképesek tudnak lenni a kétütemű 250-es krosszmotorok egy profi motoros kezében, de MX2-ben már egyre kevésbé tudták felvenni a lépést a kis 125-ösök szelepes vetélytársaikkal.
Az azúrkék színekben pompázó vasat megalkotó mérnökgárda nem állt meg a blokk hengerűrtartalmának megnövelésénél, számos alkotóelemet újra terveztek az erőforrásban, amiről egyelőre pontos információk nem állnak rendelkezésünkre. Még az is pletyka szinten kering, hogy jövőre a 125-ösnél nagyobb modelljeit alumínium vázzal látná el a gyár. A kíváncsiskodók már látni vélték az első prototípusokat francia földön körözni.
Legutóbbi hozzászólások