A német Marcus Walz után a francia Ludovic Lazareth is felemelte ceruzáját, s?t tovább is merészkedett. A végeredmény egy 200 km/óra feletti csúcssebességre képes TMax lett.
„Amikor el?ször megláttam a TMax robogót, a sportos karaktere fogott meg leginkább, ugyanazt a szellemiséget látom benne visszaköszönni, mint az YZR-M1 vagy a YZF-R1 esetében. Szerettem volna ezt a karaktert er?síteni és egy kicsit a határokat feszegetni. Sok projektemet az innovatív technológiák ihlettek, a repül?gép-mérnöki megoldások, és ez járt a fejemben a TMax építése közben is, ezért használtam a repül?gépiparban járatos anyagokat és formákat.’
‘És eközben jött az ötlet, hogy miért ne szerelhetnénk fel kompresszorral a TMaxot. A cél innent?l nem volt más, mint hogy elérjük a kétszázat óránként. A rásegítéssel kb. 30%-kal n?tt a teljesítmény, 60 LE környékére emelkedett. Ez már elég volt, és a hangja is félelmetes. Az eredeti kipufogóval elég halk a TMax, szinte észrevétlenül halad a városi forgalomban, a Hyper Modified változatról ugyanez már nem mondható el. Személy szerint azt gondolom, hogy a versenykipufogók túl hangosak egy utcai motornak, ezért terveztem egy speciális rendszert, benne a katalizátorral, egy olyat, ami szerintem összhangban van a motor vonalvezetésével.”
A felfordított teleszkóp az R1-r?l származik, ISR féknyergeket és nagyobb féktárcsákat alkalmazott a mester, így a motorer?vel arányosan a fékrendszer is er?södött. Az idomzat els? blikkre talán nem nagyon változott, pedig alig van alkatrész, ami érintetlen maradt – a gyári TMax-ból nagyjából 20%-nyi m?anyag maradt meg, összességében pedig jól látszik, hogy sportosabb, agresszívebb a kicsike, sokban hasonlít a VMAx Hyper Modified-ra, például az ezüst-szürke fényezés.
Legutóbbi hozzászólások