Úgy tűnt, az idén végre meg lehet fogni a Dakar hegemóniát felépítő osztrák gyártót. A Honda versenyzője Joan Barreda azonban a harmadik napon hatalmasat bukott és motorja olyan mértékben sérült, hogy feladni kényszerült a versenyt. A csapat másik versenyzője alól pedig műszaki hiba miatt esett ki a technika, így végül az egyik nagy esélyes gyártó előtt zárult be a sivatag. A sivatag, ami idén egyetlen országra korlátozódott, geopolitikai és anyagi szempontok alapján született döntés, hogy a jubileumi rendezésű verseny 100 %-ban Peruban rendezik. Adottságait tekintve a helyszín tökéletes, talán egyedül az országokon áthaladás és helyszínek változatossága maradt alul a megszokott versenyekhez képest.
A deal is a deal! 🤦🏻♂️👴🏻😂 @LaiaSanz_ you’re one insane/crazy 💁🏻♀️ Congratulations on your 11th place finish at the gnarliest race in the world! And no, I’m not thanking you for my new haircut! 😭😂👉🏻 pic.twitter.com/z7KzR57CGh
— Toby Price (@tobyprice87) January 18, 2019
De térjünk vissza a versenyre, a KTM 18. győzelmét húzta be egy olyan motorosnak köszönhetően aki komoly kézsérülést szenvedett a felkészülési időben, de végig jól osztotta be az energiáit és képes volt az utolsó percig koncentráltan motorozni. Az ilyen hosszú távú versenyeken egyértelműen kell a szerencse a felkészülés mellett, ahogy a jó technika is meghatározó eleme a sikernek. Azonban az is fontos, hogy valaki mennyire erős fejben és hogyan tudja beosztani a rendelkezésre álló erőforrásokat.
Az utolsó napon a Husqvarna versenyzője volt az igaz kihívója a pont versenyben élen haladó ausztrál KTM-es versenyzőnek. A kékek fantasztikus sikert arathattak volna de versenyzőjük a Pablo Quintanilla az utolsó napon bukott és sérülten tudta csak folytatni a versenyt.
Így a narancs alakulat ismét felért a dobogó legfelső fokára és ha már ott volt akkor igazából az alatta lévő kettőre is. Pablo esése teret engedett Walkner második helyének, a tavalyi győztes így idén is éremmel távozhatott a homokból. A harmadik helyet a szintén nagy gyakorlattal rendelkező terepmotoros Sunderland zsebelhette be. Csak utána jött a szerencsétlenül járt Husqvarna pilóta és csapattársa, majd a Yamaha versenyzője.
Laia Sanz trenca tots els pronòstics en acabar 1️⃣1️⃣ absoluta, tot i la falta de preparació amb la qual va haver d'afrontar el #Dakar2019.
Felicitats @LaiaSanz_!#PilotRACC#RACCMotorSport pic.twitter.com/fbA5iWuIb4
— RACC (@ClubRACC) January 17, 2019
A nőknél a spanyol Laia Sanz ismét hatalmasat motorozott, a spanyol hölgy felkészüléséről már mi többször irtunk. Az egyik legnagyobb név a Dakar történelmében, stabilan képes az összetett 15. helyén motorozni. Elképesztő magabiztossággal csinálja végig a versenyeket, úgy hogy a következő női versenyző még csak láthatáron sincs. Az idei évben majdnem befért az első tízbe de végül a 11. helyen zárta a versenyt.
A Quadnál ismét a Yamaha volt a legyőzhetetlen, talán csak annyi változással, hogy a márkán belüli csatákat magasan nyerte egy Caviglassio nevű Argetnin versenyző. Nicolas 10 etapból nyolcat megnyert és a tavalyi ezüstérmét aranyra cserélte.Szó szerint végig motorozta úgy a versenyt, hogy a többiek egy másik dimenzióban üldözték.
🏆 PODIUM – QUAD 👊 🏆
1. 🇦🇷 @NicoCavi68
2. 🇦🇷 @jeregonzalezfe
3. 🇦🇷 G. Gallego📸 A.S.O. / AtWorld / Charly López#Dakar2019 pic.twitter.com/YTOXKGueaW
— DAKAR RALLY (@dakar) January 18, 2019
A kategóriákat végignézve a papírforma győzött, a férfiaknál a KTM a nőknél Sainz, míg a quadnál ismét a Yamaha vihette haza a trófeát.
Borítókép : dakar.com
Legutóbbi hozzászólások