A gyorsasági motoros világbajnokság résztvev?i Isztambul után, ismét egy Hermann Tilke által tervezett pályára látogatnak el. A Shanghaiban rendezett nagydíj, az idei szezon negyedik versenye. Az 5.431 méter hosszú pálya leghosszabb egyenese eléri az 1.200 métert, így itt a versenyz?k kihozhatják a gépekb?l a maximumot. A negyedliteresek tavaly 270km/órával robogtak a célegyenesben. A pálya egyik legfontosabb jellemz?je a ‘stop and go’, hiszen rendkívül nagy sebességr?l kell nagyon agresszív fékezéssel lelassítaniuk.
A versenyz?k elmondása szerint hiányzik a vonalvezetésb?l a dinamika, a lendületesség. A Toth csapatnak szerencséje volt a szállásfoglalással, hiszen alig 15 percre laknak a pályától, ahova helyijáratos busszal közlekednek, mivel Shanghaiban nem lehet autót bérelni, vagy ha mégis, csak maximum 9 órás id?tartamra, sof?rrel. Az extra órák ezen felül horribilis összegekbe kerülnek. Akárcsak a szállodai szobák, melyek egy éjszakára 200 euróba kerülnek. A pálya felszereltsége kifogástalan és szupermodern. A depó és az épületek kialakítása praktikus, mivel nincsenek nagy távolságok és persze Kínához méltóan pazar, mint például a mesterségesen kialakított tavon, oszlopokon álló irodaépületek, melyek bérleti díja annyira borsos, mint amennyire pazar, ugyanis 2.000 dollárba kerül a bérlésük a verseny hétvégéjére. Ezen a pályán egyébként idén másodjára kerül megrendezésre a MotoGP. A versenyz?k többsége, akárcsak Roberto Locatelli és Tóth Imi, remélik, hogy idén elkerüli a pályát az es? és nem kell bokáig ér? vízben motorozniuk, mint tavaly.
Roberto Locatelli #15: ‘Tavaly voltunk itt el?ször és nem végeztem valami jó helyen. Persze ez nem jelent semmit, hiszen Katarban sem értem el 2005-ben jó eredményt, idén mégis a dobogóra állhattam. Minden attól függ, hogy milyen id? lesz. Ha az edzés napokon végig esik és vasárnapra kisüt a nap, akkor fújhatjuk az el?z? napok munkáját. Már most nekiálltunk a telemetriát és a tavalyi adatokat elemezni, ami remélhet?leg sokat fog segíteni a beállításokban.’
Tóth Imi #45: ‘Én csak azt kívánom, hogy ne essen, mert ami tavaly itt volt, az nem motorversenyz?nek való. Ma kora reggel kimentem a pályára és megbeszélést tartottunk a szerel?immel. Mi is elemeztük a meglév? adatokat. Azokra, akik néz?ként kilátogatnak ide, nagy hatással lesz a pálya. Szerintem az összes közül, talán ez a legszebb, bár jobban tetszene, ha nem kellene itt is szenvedni az id?eltolódástól. Ez mindig nagyon nehéz és persze megint nem volt sima utunk, hiszen már Budapesten nem akartak felengedni a gépre, mert túl volt foglalva. Miután sikerült, irány Párizs, majd onnan 11 óra repülés. Persze Shanghai aztán mindent feledtet. Leny?göz? ez a hely.’
Legutóbbi hozzászólások