EST. 2002

Továbbra is Suzuki az élen Sepangban

Szöveg: motorinfo.hu Fotó: csapatok

A Suzuki a Yamahákkal és a Ducattikkal alkotják a sepnagi MotoGP-tesztek élcsoportját, a világ legnagyobb motorkerékpár-gyárát képvisel? motorosok közül senkinek sem sikerült a legjobb hétbe verekednie magát, a legjobb tízbe is csak a két Repsol Honda fért be.

Egyel?re vaskos meglepetés a MotoGP-ben eddig szenved? Suzuki idény eleji szereplése. Két mindenre elszánt, fiatal motorossal vágnak neki ennek az évnek, ami kifizet?d?nek látszik a hammamatsuiak számára, de két gyors pilóta még nem vonja egyenes ágon maga után az eredményességet. A Suzuki mérnökei valamit nagyon eltaláltak, csak nehogy úgy járjanak, mint 2003-ban az Aprilia. A noalei gyár akkor szintén parádézott a téli teszteken, majd csúfos versegét szenvedett a futamokon.

Edwards volt a mai napon a legjobb yamahás

Yamaha részr?l is el?relépések mutatkoznak. A 2006-os fekete évad után mindenki a saját feladatára koncentrál, nincsenek Forma-1-es kilengések, amik hátráltatnák a felkészülést. Rossi és Burgess a finomságokon dolgoznak, míg Edwars kiváló gumitesztel? hírét kamatoztatva a Michelineket hozza összhangba vázzal.

A Ducatinál is jól alakulnak a dolgok, már ha két tesztnap után le lehet vonni ilyenfajta következtetéseket. Barros szállította a nap pozitív meglepetését negyedik helyével a „félgyári” GP7-essel, Capirossi a hatodik, Stoner a tizedik id?t motorozta.

2008-ban is ez lesz Hayden rajtszáma?

Hogy mi lehet a Hondásokkal, egyel?re nem tudni. A 800-as henger?rtartalom bevezetésének élenjárói mindig egy lépéssel a többiek el?tt jártak, legalábbis ezt mutatták a külvilág felé. De novemberben sem alkottak maradandót Sepangban, Jerezben ellenben parádéztak, ami arra enged következtetni, hogy a gyors pályák nem fekszenek a mokány RC121V-nek.

A csapatoknak holnap még módjukban áll javítani bizonyítványukat, meglátjuk, hogy az utolsó napra feltámad-e a Honda-had.

A versenyz?k nyilatkozatait kés?bb közöljük.

Nemhivatalos körid?k, január 23., kedd

1. John Hopkins (Rizla Suzuki) – 2:01,806
2. Colin Edwards (Yamaha Racing) – 2:01,930
3. Chris Vermeulen (Rizla Suzuki) – 2:02,275
4. Alex Barros (Pramac d’Antin) – 2:02,538
5. Valentino Rossi (Yamaha Racing) – 2:02,619
6. Loris Capirossi (Ducati MotoGP) – 2:02,793
7. Randy de Puniet (Kawasaki Racing) – 2:02,806
8. Nicky Hayden (Repsol Honda) – 2:02,948
9. Daniel Pedrosa (Repsol Honda) – 2:03,098
10. Casey Stoner (Ducati MotoGP) – 2:03,190
11. Marco Melandri (Honda Gresini) – 2:03,253
12. Shinya Nakano (Konica Minolta Honda) – 2:03,633
13. Carlos Checha (Honda LCR) – 2:03,681
14. Shinichi Ito (Bridgestone Test) – 2:03,700
15. Kenny Roberts Jr. (Team Roberts) – 2:03,800
16. Alex Hoffmann (Pramac d’Antin) – 2:03,895
17. Toni Elias (Honda Gresini) – 2:04,124
18. Olivier Jacque (Kawasaki Racing) – 2:04,171
19. Makoto Tamada (Yamaha Tech 3) – 2:04,350
20. Sylvain Guintoli (Yamaha Tech 3) – 2:04,892

Sepang kör rekord: Loris Capirossi (Ducati) 2006, 2’02.127
Sepang pole rekord: Valentino Rossi (Yamaha) 2006, 2’00.605
Tegnapi leggyorsabb kör: Hopkins (Suzuki) 2’02.277

ugrás fel