EST. 2002

Track T800 CDI

Track T800 CDI. Szerintem többen asszociálnak egy kistehergépjárm?re, ha meghallják ezt a nevet, mint a hollandok modern túraendúrójára. Mert a T800 valóban modern, és most nem csak a felhasznált anyagokra, a technikai megoldásokra gondolunk, hanem a környezetvéd?k által emlegetett fenntartható fejl?dés jegyében tervezett 4 literes fogyasztásra, a biodízel- illetve bioolajüzemre is.

A holland székhely? Eva Products vágott bele az ominózus enduró megépítésébe. A három hengeres, 800 köbcentis diesel er?forrás kardántengelyen keresztül hajtja meg a hátsó kereket. Bár a majd’ egy literhez rendelt 54 lóer?t sokan megmosolyogják, a 150 newtonméteres nyomaték mesésen hangzik. Az Eva inkább kishal, mint piaci cápa, de azért ?k is haladnak a korral: a fejlesztéseknek jönniük kell. Ilyen a T800-akban 2009-ben debütáló CVT automataváltó, mely nem csak könnyebbé teszi a dízel motorkerékpár kezelését, de a f?tengelyfordulatot is folyamatosan az optimális értéken tartja. Még egy pipa az üzemanyag takarékosság mellett.

A másik nagy dobbantás az idei újévre az opcionális kétkerékhajtás, mely az elvakult offród túrázókat bolondíthatja meg. Az els? kerékre való er?átvitel mikéntjér?l részletesen nem szólnak, de annyi bizonyos, hogy egy hidraulikus rendszer közbeiktatásával tettek pontot az i-re. Az Eva hangoztatja a dolog kifinomultságát: az er? balansz folyamatosan változik a két hajtott kerék között, a tapadási és terhelési viszonyoknak megfelel?en. Átlagos városi felhasználás mellett 4 literes fogyasztást ígérnek a T800-hoz, emellett állítólag még megpakolt táskákkal is képes 170 km/h körül száguldozni. 17500 euróért hozhatjuk el Hollandiából a gépcsodát, teletankolva, ahogy a gyártó azt külön hangsúlyozza.

ugrás fel