EST. 2002

Triál kupa, Százhalombatta

Húsvét vasárnapján a legtöbben a következ? nap fontos eseményeire készülnek. Vannak, akik a mértéktelen italozásra, vannak akik a távoli család meglátogatás- ára, vannak akik a locsolópénzre. Egy kis csapat Százhalombattán a Tesco parkolóban a motorozás extrém változatának, a trialozásnak szentelte ezt a napot.

A második fordulónak helyszínül szolgáló pálya jól ötvözte a valódi trialozás elnyújtott, hosszú összeköt? szakaszokkal megt?zdelt jellegét a néz?barát, „sok szekció egy helyen” megoldással. A haladóknak hat pontozott szakaszt kellett négyszer teljesíteni, míg a kezd?knek elég volt az els? négy pályán (könnyített nyomvonalon) három kört letudni. Megjelentek a pályán sziklák is, amik egy profi, látványos trialverseny nélkülözhetetlen kellékei. Kevesebb volt a sz?k kanyar (kivéve a hatos pályát) és több volt a magas feljáró, mint a monori versenyen.

Az els? szekció rögtön egy komoly kijáróval végz?dött a kezd?k és a haladók számára is. A haladóknak egy lapos szikláról lelépve, szinte helyb?l kellett az utolsó másfél méteres falra felugraniuk. Itt egyedül Török János vétett a harmadik körben, aki visszacsúszott motorjával. A kezd?knél sokkal többen mérték fel rosszul a lendületet: többen túlhúzták a gázt, és nem tudtak megállni fent a szalagig, mások pedig a kis lendületvétel miatt csúsztak vissza. A pályabíró mentette meg ?ket a nagyobb bukástól.

A második pálya lazítás volt, itt alig akadt egy-két komolyabb hiba, viszont a harmadik mindenkit bevitt a sziklák közé. A kezd?k egy folyamatos jobbos kanyarral küzdöttek, ami fokozatosan emelkedett, és sz?kült, majd egy komolyabb lejáróhoz kellett elegend? bátorságot gy?jteniük. A haladóknál az els? gyökeres-sziklás feljáró után egy sz?k jobbos visszafordulóból kellett egy sziklalépcs?n felkaptatni a két méterrel fentebbi „fennsíkra”. Itt nagyon sok hibapont született a laza talaj miatt is.

A negyedik pálya két komolyabb feljáró volt, a haladóknak megspékelve egy-egy függ?leges sziklával a legtetején. A végén egy egyszer? lejárón kellett lemotorozni. A nap szenzációja mégis ezen a pályán történt: Szelei Ferenc eltévesztette a nyomvonalat, és hiába motorozott hibátlanul, pályaelhagyás miatt 5 pontot kapott.

Az ötödik és hatodik pálya visszatér?ben a depó felé volt. Az ötödiken néhány függ?leges betonelemet kellett megmászni, az utolsón igazi „szivatós” kanyarok várták a bizonytalan motorosokat. A sodrós talaj a domboldalban igazán próbára tette a versenyz?ket. Szelei begy?jtött itt is egy hibát, Rigó Károly pedig egy „hurkot” motorozott, vagyis keresztezte saját nyomvonalát a szekción belül. Ebb?l kerekedett egy kisebb vita, de az öt perces magyarázkodás után mégsem ütött meg senki senkit. Szent volt a béke, és az ötös bejegyzésre került.

Szelei ezzel a két botlásával (6 hiba) is magabiztosan nyerte a versenyt Marozsán Gábor el?tt, aki 23 hibát gy?jtött. Mindketten Sherco motor nyergében küzdöttek. A legjobb GasGas a harmadik helyre futott be Török János igazgatásában. (32 hiba) A negyedik helyen a holtversenyben a legtöbb hibátlan (0 hibapontos) szekcióteljesítés döntött Lengyel Péter javára (Montesa-Honda) Tóth Gergellyel szemben (Sherco). Rigó Károly egyetlen pont hátránnyal került a hatodik helyre. A bajnokság állásában is rengeteg holtverseny alakult ki, amit a következ? futam fog kiegyenlíteni.

A kezd?knél Kohl János – a monori futam gy?ztese – végleg elhagyta plüss sisakját, és teljes Hebo felszerelésben küzdött a helyekért. Sajnos az új sisak nem hozott szerencsét, egyetlen ponttal maradt le a dobogóról: csak az ötödik lett. A versenyt most el?ször induló Kuncz Attila nyerte három hibával, második a keszthelyi trialcsapat tagja, (szintén el?ször indult) Farkas Attila lett. Harmadik helyen a horvát határ mell?l érkezett Légár Zoltán végzett.

Igaz, hogy kevesebben indultak, mint a monori futamon, de sokkal több versenyz? rendelkezett saját motorral, ami arra utal, hogy nem csak múló kíváncsiság részükr?l az érdekl?dés a trialsport iránt. Külön öröm volt, hogy négy keszthelyi trialos is indult a rendezvényen, akik saját (90-es évek elejér?l származó motorjaikkal) meglep?en jól teljesítették els? versenyüket.

A rendezés szinte hibátlan volt. A depó, a versenypálya gyönyör? volt, gördülékenyen zajlott minden. A díjakra sem lehetett panasz: olajakat, min?ségi reklámsapkákat, egyedi üveg medálokat kapott mindenki, aki a dobogó közelébe jutott. A f? attrakció a „Battai Vándorkupa” volt, amit az adott nap legmagasabb kategóriájának legeredményesebb versenyz?je nyert meg, és egészen a következ? százhalombattai versenyig meg is ?rizheti. A kupához a szponzorok által felajánlott pénzösszeg is járt.

A vándorkupa támogatói (bet?rendben): Cabajszki Gumi szerviz Kft., Castrol Hungária Kft., Fuga Kft., Hotel Tréning, Kagynó Kft., Motoko Kft., Motorcenter 2005, RI-OR Kft., SHERCO in Hungary, Százhalombatta Gépkölcsönz?.

A pályák nehézsége rendben volt, talán a kezd?knek lehetett volna benne egy-két sz?kebb kanyar, ami jobban széttagolta volna a mez?nyt. A másik hiba az újonc bírók apró tévedéseib?l adódott, amit azért sikerült a helyi szakért?knek megfelel?en kiigazítaniuk. Rigó Károly és csapata még a nagyszer? id?járást is megrendelte a kit?n? szervezés mellé

Trialmotor.hu kupasorozat, Százhalombatta: eredmények

Haladó kategória:

1. Szelei Ferenc (Sherco) 6 hiba

2. Marozsán Gábor (Sherco) 23 hiba

3. Török János (GasGas) 32 hiba

4. Lengyel Péter (Montesa- Honda) 36 hiba/több nullás

5. Tóth Gergely (Sherco) 36 hiba

6. Rigó Károly (GasGas) 37 hiba

 

Kezd? kategória:

1. Kuncz Attila (Montesa- Honda) 3 hiba

2. Farkas Attila (Fantic) 6 hiba

3. Légár Zoltán (Beta) 7 hiba/több nullás

4. Pémer Tamás (Beta) 7 hiba

5. Kohl János (Montesa- Honda) 8 hiba

6. Dobor Sándor (Montesa- Honda) 10 hiba

7. Kiss Tamás (GasGas) 17 hiba

8. Kenyeres Ádám (Montesa- Honda) 18 hiba

9. Farkas Gábor (Beta) 21 hiba/több nullás

10. Nagy István (Montesa- Honda) 21 hiba

11. Tött? Balázs (Beta) 29 hiba

 

A kupasorozat els? három helyezettjének pontállása:

Haladó kategória:

1. Szelei Ferenc (Sherco) 20 pont

2. Marozsán Gábor (Sherco) 15 pont/jobb utolsó eredmény

3. Török János (GasGas) 15 pont

Kezd? kategória:

1. Légár Zoltán (Beta) 14 pont

2. Kohl János (Montesa-Honda) 13 pont

3. Kuncz Attila (Montesa-Honda) 10 pont


ugrás fel