EST. 2002

Triumph legenda újratöltve

A Brit motortörténelem egyik legnagyobb ikonját hozza vissza jövőre a Triumph az új Speed Twinnel. Az először 1938-ban bemutatott sor kettes 500cm3-is modell az előző évszázad gyártási mintájává vált, hatása a mai napig érezhető a modern-classic vérvonalban.

Az új Speed Twin az előrebocsátott adatok alapján egy sportos szörnyeteg lesz. A Bonneville családon belül a Street Twin fölé és a Thruxton R mellé célozták be. Az 1200cm3-es blokk 50% erősebb a Street Twinnél (97 Le, 112 Nm), száraz tömege (196 kg) 10 kilóval kevesebb, mint a Thruxton-R és 27 kilóval könnyebb a nagy Bonneville-nél. A piac ringjében a nemes vér mellett a hamar érkező erő lesz a fórja, itt leginkább BMW Ninte T-vel és a Ducati Monsterrel kell szembenéznie.

Nevéhez méltó megjelenésében, első blikkre klasszikus vonalak vezetik végig a tekintetünket minőségi anyagokon (magnézium deklik, alumínium segédváz, Kayaba állítható hátsó rugóstagok, dupla első féktárcsák Brembo fékekkel, custom cafe racer hangulatú dongó ülés) de a fedélzeten már a 21. századi technika az úr. Elektromos gázkar, ABS, állítható kipörgésgátló digitális jelei szaladnak a fedélzeti komputerbe, ahol három vezetési mód közül választhatunk.

Az árral kapcsolatban nem sokat tudunk, de a modell pozícióból az amerikai szaklapok 10 500 dollárra saccolnak. Ebből kiindulva mi valahol a 3.3 milliós Street Twin és a 4.7 milliós Thruxton között várhatjuk az alapárat. Két színben és rengeteg kiegészítővel érkezik, hogy könnyen egyedivé válhasson hűen az épített motorok stílusához.

ugrás fel