EST. 2002

Triumph 2005

Az összetéveszthetetlen "szemek" mögött (ami egyértelm?en Triumph-védjegy)
sok az újdonság. Gyakorlatilag csak a váz menekült meg a régi Speed Triple-b?l,
no meg az egykarú leng?villa. Újak a kerekek, új a villa, elöl a radiál fék
is.
A – természetesen háromhengeres – motorblokk össztérfogata 1.050
kcm
, szemben a korábbi 955-tel. Legnagyobb teljesítménye 130 LE körül lehet.
A hivatalos kommunikáció hiánya e tekintetben kissé misztikussá teszi a helyzetet,
de egyel?re be kell érnünk ennyi infóval, meg a fotókkal.

Figyelemreméltó a rövid farok: a motornak egyszer csak váratlanul vége szakad.
Ezt a modell társ-tervez?je, Carlo Talamo álmodta meg, aki egyébiránt vállalkozó
(de ahogy látszik, a dizájnhoz is konyít). Hogy az összhatás még agresszívebb
legyen, ott van a két vastag és rövid, magasba mutató kipufogó-terminál
,
az uralkodó trend szerint, ám mégis valahogy másképp.

Kompaktabb és medernebb a m?szerfal a maga analóg fordulatszám-mér?jével
és digitális sebesség-kilóméteróra kijelz?jével.

A Triumph két másik munkát is bemutat: a felújított Sprint ST, melynek szintén
a kipufogó lesz a sarkalatos pontja
(a nyereg alatti terminálnak három kimenete
van, ez a megoldás pedig váratlan vadsággal ruházza föl a Hinkly-féle sport-túramotort).

A kis Daytona teljesítmény-adatai is minden bizonnyal n?ttek, köszönhet?en
a frissített és 650 kcm-es küszöbre felhozott blokknak.

ugrás fel