A Triumph sorsát kezébe vev? menedzsernek, Tue Mantoninak világos elkép- zelései vannak. ‘Mi nem majmoljuk kérem a japánokat’, mondta, ‘mi a sportmotort három hengesre csináljuk, mert ez a mi számunk’. Mantoni szerint a Triumphnak ‘önmagáért valónak”, saját filózófiával és összetéveszthetetlen stílussal rendelkez?nek kell lennie. A szavakat tett követte, a a tett eredménye pedig a ez a mid-Daytona, a maga ‘furcsa’ 675 köbcentis motorjával, a korábi modellénél egy hengerrel kevesebbel. Ami azt illeti, a 2006-os Daytonával a hinckley-i gyár alaposan megmondja a magáét – teljesen új szemlélet, teljesen új kivitelezés. A régebbi típusokból egy csavar sincs ezen a gépen – csak a név maradt ugyanaz.
Klikk.
Az új triple blokk ‘mínusz egy’ hengere nem megy a teljesítmény rovására: 123 LE-t képes leadni 12.500 percenkénti fordulaton, a forgatónyomaték maximuma 72 Nm 11.750-en – mindkét érték magasabb, mint az aktuális 600 illetve 636 köbcentis er?forrásoké, még ha a 123 ló meglehet?sen magas fordulattartomány- ban dübög is el?. Amit a Daytona ígér, az nem csak Newtonokban mérhet?: a cél mindenekel?tt egy különösen karakteres kétkerek? megépítése volt. Alighanem sikerült.
A Daytona keskeny motor, különösen a középs? zónában, ami kiegészülve a háromhengeres motor vélhet?en remek er?leadásával alapvet?en meghatározhatja a vezetési élményt. Mindehhez merev hátsó felfüggesztés, 41 mm-es fordított villa (villaszög 23,5°, el?futás: 86,8 mm), sokféle beállítási lehet?ség és 167 kg-os száraz tömeg társul. Elmaradhatatlanok a radiális féknyergek (Nissin), míg a Triumph kipufogó-megoldása a nyereg alatti trendet követi, e tekintetben a Kawasakihoz és a Hondához hasonulva. A hivatalos sajtóbemutatóra Párizsban kerül sor.
M?szaki adatok
|
Blokk: soros három henger, vízh?tés, DOHC, hengerenként négy szelep. 675 kcm. Furat x löket: 74 x 52,3 mm. S?rítés aránya: 12,65:1. Multipoint elektronikus befecskendezés. Elektronikus vezérlés? digitális gyújtás. Lánc végáttétel, hat sebességes váltó. Fékek: el?l dupla úszó tárcsa (308 mm), radiális, négy dugattyús nyergek. Hátul 220 mm-es szimpla tárcsa, egy dugattyús féknyereg. Nissin gyártmány. Méretek: hossz 2.010 mm. Szélesség: 673 mm. Magasság: 1.109 mm. Nyeregmagasság: 825 mm. tengelytáv: 1.392. Száraz tömeg: 167 kg. Tanktérfogat: 17,4 liter. Színek: Graphite, Tornado Red, Schorched Yellow |
Ferodo fékbetétek vásárolhatók ehhez a motortípushoz is a
|
üzleteiben.
|
Legutóbbi hozzászólások