EST. 2002

Triumph sikerek a Budapest-Bamakón

A legel?kel?bb helyen végezve, sikeresen teljesítette a „világ legnagyobb amat?r sivatagi rally-ját” a Go Go Triumph Team színeiben induló Turjányi János és a Tiger 800 XC

A 2005 óta évente megrendezésre kerül? amat?r tájékozódási és jótékonysági sivatagi verseny, a Budapest Bamako Rally 2012/13-as kiadásán nem elég, hogy gondok és problémák nélkül végigért a Triumph Budapest által támogatott Turjányi János, de a motorok Race kategóriáját meg is nyerte a Triumph Tiger 800 XC-vel!

Az idei verseny a Maliban tapasztalható bizonytalan politikai helyzet miatt nem Bamakóban ért véget; a Nyugat-Szahara átkelése után, Szenegált elhagyva a szervez?k a lehetséges emberrablásoktól tartva jobbnak látták inkább jobbra (nyugatra), az óceán felé fordítani a mez?nyt és Bissauban inteni le a még versenyben lév?ket.

A 142 nevez? csapatból a nem egészen 9000 kilométeres távot 89-en teljesítették a 16 nap alatt, a résztvev?k összesen 800 000 eurós támogatást osztottak szét út közben. Egy dán csapat egy m?köd?képes t?zoltóautót adományozott Bissau polgármesterének, de Mauritánia, Szenegál és Guinea-Bissau szerte egyéb hasznos tárgyakat, mint napelemes oltóanyag tárolókat, számítógépeket, szöv?gépeket és bicikliket is adományoztak a versenyz?k.

János számára a rali igencsak kalandosan és meglehet?sen fájdalmasan indult. A motoros mez?nyb?l egyedül ? indult el „lábon” Budapestr?l, de a januári id?járást, ugye ismerjük: a Biatorbágy környéki a jeges utakat egy „kellemes” bokarepedéssel végz?d? eséssel abszolválta a triumph-os motoros. Szerencsére az ijedtségnek nagyobb volt a füstje, mint a lángja, így ugyan összeszorított fogakkal, de folytatta útját Turjányi.

Afrikába átérve kezd?dtek az extrém terepkörülményekb?l adódó helyzetek, szerencsére egyik sem komoly, s?t, az elvárt módon jól teljesített a Tiger 800 XC. Turjányi egyik korábbi autós Bamakóján volt olyan nap, ahol tucatszor cserélte le a defektes gumit, ehhez képest a Tigeren összesen két szett bütykös gumi fogyott a 9000 km alatt. Bezzeg a szaharai por megtette, amit tudott: az id? el?tt eltöm?d? leveg?sz?r? okozta az egyetlen m?szaki jelleg? leállást. A lecsökkent leveg?mennyiségre ráállva az intelligens injektor levette a benzinmennyiséget is, így megsz?nt az alapjárat. Egy gyors légsz?r?cserével minden gond megoldódott, és onnan már eseménytelenül ért be a célba János és a Tiger.

Még egyszer gratulálunk az összes résztvev?nek, különösen a célba ér?knek! találkozzunk jöv?re, ugyanitt!

Kérdezz-felelek Turjányi Jánossal:

Mi volt a legemlékezetesebb pillanatod a verseny alatt?

Nem is annyira egyetlen pillanatot emelnék ki, inkább az érzést, hogy megtapasztalhattam ember és gép határait; például amikor a 420 km-es sivatagi szakaszon 7,5 liter víz elfogyasztása után sem kellett WC-re mennem. Az út alatt arra is ismét rá kellett jönnöm, hogy minden fejben d?l el: a sivatagi -14 fokban sikerült nem fáznom annyira, mint Marokkóban az 5 fokban.

Mi az, amit legszívesebben örökre elfelejtenél?

A bokarepedést, természetesen. Az nagyon nem hiányzott. Illetve annak sem örülnék, ha többet nem indulhatnék a versenyen.

A motorral kapcsolatban..?

Tökéletesen meg voltam elégedve a Tiger XC-vel, nagyon jól viselkedett mindenhol. Azt hiszem, ez a motor az egyik legkiválóbb kompromisszumot nyújtja: a sivatag miatt feltett nagyon bütykös gumik miatt nem volt annyira tökéletes aszfaltra, mint gyári állapotban, de így is nagyon jól motorozható volt. Földúton és keményebb terepen sem éppen ideális a kisebb, könnyebb endurókhoz képest magasabb tömege miatt, mégis könnyen elboldogultam vele – kivéve a tükörjegen…

Jöv?re találkozunk ugyanitt, csak már a Tiger 1200 Explorerrel, netán?

Minden lehetséges! Attól függ, milyen támogatást tud nyújtani a Triumph Budapest! (nevet)

ugrás fel