A tengerparti pályáról beszélgettünk vele, amelyen a Foggy Petronas FP1-es
géppel ? is száguldani fog a hét végén.
"A pálya elején és végén a "Gardner Straight" nev? egyenes szakaszon
végig 6-osban kell húzatni a motort. Idén januárban például az FP1-gyel majdnem
300 kph-t értem el így ezen a szakaszon." -mondta Troy. "Ezután vissza
kell váltani négyesbe, miel?tt kb. 100 m-rel az els? kanyar el?tt (Doohan Corner)
ráfékeznél. Egy kicsit hepehupás az út ezen a szakaszon, szóval nagyon kell
figyelni a motor elejét."
"Utána jó korán gázt kell adni, hogy gyorsan tudj haladni a "Southern
Loop"-on, majd visszaváltani hármasba a kett?s kanyarhoz, amit ezzel a
motorral hármasban is be tudok venni. Majd ismét gyorsan a gázra a "Bass
Straight"-en, és a dobtet?re érve a pálya harmadik kanyarjában felváltani
ötösbe, majd kettesbe, és er?sen fékezni, hogy a "Honda hairpin" hajt?kanyart
be tudd venni."
"Egy rövid ideig ismét hármasban megyek a Siberia kanyarig, amit, ha jó
a géped beállítása, mint amilyen az enyém, akkor hármasban be tudsz venni. Nagyon
fontos, hogy a kanyar utáni szakaszon gyorsan menj, mert ahogy felfelé mész
a lejt?n a kelleténél többet pöröghet a kerék, ráadásul itt enyhe ívben kanyarodik
a pálya. Ezek után jössz lefelé a lejt?n, majd kiérsz err?l a szeszélyes szakaszról."
"A jobbos, nyolcadik kanyar (Haysheds), az egyik legfontosabb a pályán,
mert innen kell er?t gy?jtened a felfelé men? szakaszra a "Lukey Heights"-ra.
Itt le kell szállnod a fékr?l miel?tt hármasba váltasz és beveszed a kilencedik
kanyart (Lukey), amit meg kell próbálni a lehet? legkisebb íven bevenni. Ez
az a rész, ahol szintén a jó beállításokon van a f? hangsúly."
"Utána fékezel és visszaváltasz egyesbe a "MG Corner"-nél, ami
a tizedik kanyar. Ez a rész igen fontos, majd a tizenegyedik, balos kanyar következik,
amit én hármasban veszek be, majd fel ötösbe a hegyen felfelé, aminek a tetejére
körülbelül 220 kph-val érkezem, miel?tt bevenném a tizenkettedik kanyart négyesben."
1999-ben Troy fantasztikus tusát vívott a csapat vezet?jével Carl Fogarty-val
a második menetben, miután már az els?t is megnyerte.
"Elöl motoroztam mikor elhagytuk a Lukey Heights tetejét, és az MG kanyarba
kicsit túl vadul mentem be" – emlékszik vissza Corser. "Carl beúszott
mellém belülr?l és ezzel az akciójával majdnem mindketten elestünk. Fel kellett
emelnem a motort a d?lésb?l, hogy elkerüljem az összeütközést. Majd utána eredtem
a lejt?s szakaszon és lehagytam az utolsó kanyarban és ezáltal 0.005 másodperccel
gyorsabban értem célba."
Legutóbbi hozzászólások