EST. 2002

Tubliss: a százdolláros gumibels?

A szupermotósok sajnálhatják magukat, hiszen a Tubliss rendszere egyel?re kizárólag 18, 19 és 21 hüvelyk átmér?j? kerekekhez kapható, de a krosszosok annál jobban figyeljenek, ugyanis a cucc ötletesnek t?nik, els? ránézésre m?ködik is, így hasznos lehet annak, aki küll?s kerekeken gurul.

Az alapelképzelés szerint a Tublisszel szerelt gumi nem tud elfordulni a keréken, ezzel a gumibels? kicsíp?dését küszöbölte ki az amerikai feltaláló, illetve mivel a bels? nem tölti ki a gumi és a felni közötti teret, ezért a gumit a bels?t?l független nyomáson használhatjuk.

A Tubliss három részb?l áll: a pirost hívhatjuk egy guminak a gumiban. Ez egy er?sített anyagú bels?, ami azért felel?s, hogy a gumi pereme megfelel?en illeszkedjen a felniperem belsejéhez. Ezen találunk egy alumínium átmen?szelepet (azt az arany „kockát”), ezen keresztül tudjuk felfújni magát a gumit. A piros belsejében találunk még egy átlagosnak mondtató (a lenti illusztráción kék színnel jelzett), de a hagyományosnál kisebb térfogatú gumibels?t, ez gondoskodik a Tubliss rendszer lelkének, a piros „er?sbels?nek” nyomásáról, amit 7-7,5 barban ad meg a gyártó.

Hogy a fenti el?nyökön kívül mire jó ez az egész? Ezt azoktól a freerider endúrósoktól lehetne megkérdezni, akik olyan kemény, például sziklás terepen motoroznak, ahová a minél alacsonyabb guminyomás lenne az ideális. Egy 7 barra felfújt Tublisszel a gumit akár 0,7 baros nyomáson is használhatjuk, tökéletes lesz a felfekvése, nem kell a bels? elfordulásától tartanunk, miközben a gumi olyan puha lehetne, mint egy triál motoron.

A gyártó honlapjánt megtaláljátok az európai forgalmazókat – magyar, ha jól láttuk, még nincs, de ha lesz, szóljon! Akinek pedig a fentiekb?l nem teljesen tiszta a kép a Tubliss m?ködésér?l és felépítésér?l, annak ajánljuk figyelmébe a beszerelési videót.

ugrás fel