EST. 2002

Túl a maximumon

Szöveg: Team Suzuki

Ez a cím jellemezhetné leginkább a Suzuki GSX-R Kupa versenyz?inek Pannónia-Ringen mutatott elszántságát és teljesítményét. Az els? rijekai versenyhétvégén még óvatosabban gurultak ki a versenyz?k a pályára, leginkább a versenytársak erejét próbálták felmérni s megtalálni helyüket az idei mez?nyben. Akkor még a csatározások is kissé visszafogottabban folytak, ám most hétvégén már teljes lánggal égett a t?z versenyz?kben, és hatalmas bizonyítási vággyal vágtak neki az újabb fordulónak.
Már a csütörtöki szabadedzések id?eredményei is arról árulkodtak, a Suzukis legények bizony beleadnak apait-anyait, hiszen összevetve más kategóriákkal is, a két perchez közelít? körid?k kiemelked?nek számítottak.

A pénteki id?mér?k során Németh Balázs szerezte meg az els? rajthelyet, megel?zve a hétvége sztárvendégét, Andy Meklaut, aki rutinja mellett különösen jó pályaismerettel rendelkezik a Pannónia-Ringen. ?ket szoros id?eredménnyel követte Juhász Dávid és Dudás Péter. A versenyz?k túlzott igyekezete sajnos több esetben bukással végz?dött, profik és amat?rök egyaránt feladták a leckét a szerel?knek versenymotor-újraépítésb?l.

A versenyek sem okoztak csalódást, hozták a várt izgalmat. A szombati els? futamon Németh Balázs fantasztikus rajtot vett, három körön keresztül tartani tudta Meklaut, de a feszített tempó bukással végz?dött. Dudás technikai probléma miatt kényszerült kiállásra, így az osztrák versenyz?t ezután már nem tudta senki sem megszorítani, ? haladt át els?ként a célvonalon. Mögötte Adorján Tamás és Varga Gergely végzett.

Az amat?rök között Krizsán Szabolcs és Markó Zoltán, valamint Böér László és Németh Péter folytattak az egész futam során látványos küzdelmet. A leggyorsabb amat?r Deák Attila volt, ? el tudott szakadni az üldöz?kt?l, így tisztán nyerte kategóriáját, mellé Bognár János és Krizsán Szabolcs állhatott fel a dobogóra.

Vasárnap, az el?z? napi bukását követ?en nem állt rajthoz Németh Balázs, helyét Juhász Dávid vette át (Juhász nem indult szombaton, mert a motorja túlzottan megsínylette az edzésen történt bukását). Szintén hiányzott a rajtrácsról Varga Gergely, aki a warm-upon akadt össze véletlenül egy másik versenyz?vel, és a bukás során kulcscsontját törte.

A versenyt Juhász kezdte a legjobban, viszonylag hamar el tudott szakadni Dudástól, ám meg kapta helyette a nyakába Meklaut, aki rövid üldözés után átvette az els? helyet és a leintésig sikeresen meg is ?rizte azt. Juhász futott be másodikként, mögötte Dudás, Adorján Tamás, Benner Zsolt és Szabó Gábor végeztek. Utóbbi három versenyz? nagyon jó csatát vívott.
Az amat?rök másodjára is nagyot meccseltek, az els? három sorrendje végül ugyanaz lett, mint az els? futamban: Deák Attila, Bognár János és Krizsán Szabolcs.

Az összetett pontverseny állása:

Profi kategória

1. Adorján Tamás 55 pont
Németh Balász 55 pont
3. Dudás Péter 52 pont
Varga Gergely 52 pont
5. Andy Meklau 50.5 pont
6. Benner Zsolt 47 pont

Amat?r kategória

1. Deák Attila 104 pont
2. Kriszán Szabolcs 72 pont
3. Markó Zoltán 58 pont
4. Halász Arnold 48 pont
5. Böér László 41 pont
6. Bognár János 40 pont

A Suzuki GSX-R Kupa futamai mellett, többek között az Alpok-Adria Bajnokság újabb fordulójára is sor került Pannónia-Ringen.
Stock 600-ban Rizmayer Gábor képviselte a Team Suzukit, nem is akármilyen teljesítménnyel! Edzésen a legjobb körid?t elérve megszerezte Gábor a pole pozíciót. A versenyen egészen az utolsó három körig az élen ment, ám ekkor lelazult váltókarja miatt lelassult, s?t ez megzavarta ?t annyira, hogy egy pillanatra el is hagyta pályát, és ezt követ?en „már csak” a hatodik helyre tudott visszajönni, itt fejezte be a futamot.

Stock 1000-ben Dudás Péter, Juhász Dávid képviselték a Team Suzukit, és mellettük több magyar kiválóság is rajthoz állt Suzuki nyergében. Meklau ebben a kategóriában is letette névjegyét, megszerezte az edzésels?séget és a futamban is ? diadalmaskodott. Németh Balázs a nyolcadik helyr?l rajtolva nagyszer? hajrát mutatott be, és végül a második helyet szerezte meg. Kispataki Viktor szintén fokozatosan gyorsulni tudott, csakúgy mint Dudás Péter. El?bbi a tizenötödik rajtpozícióból a hetedik helyig jutott, utóbbi a huszonharmadik helyr?l rajtolva a tizenkettedik helyen fejezte a futamot. Jól kezdte a hajrát Juhász Dávid is, aki 750cm3-es motorjával küzdött az 1000-esek ellen, ám ?t a s?r? mez?nyben egyszer?en fellökte egy figyelmetlen versenyz?. Dávid a tizenegyedik helyr?l kényszerült kiállni.
Az Alpok-Adria Bajnokság stock kategóriáinak mez?nye egyébként oly népes lett, hogy a versenyfutamot két részletben kellett megrendezni, ennek fényében pedig még értékesebbnek tekinthet?k a jó helyezések.

ugrás fel