Hirdetés
Kezdőoldal Sporthírek sporthirek-masversenyek Túlél?verseny volt Bitti számára az Ulster GP

Túlél?verseny volt Bitti számára az Ulster GP

Hirdetés

Rögtön az elején leszögezzük, hogy aki utcai motorversenyen indul az nem normális. Vagy nincs félelemérzete, vagy megunta az életét. Szerencsére van egy fiú ebben az országban, aki bár nem tartozik egyik fent említett kategóriába sem, és nagyon is fél a kaszástól a póznák mellett száguldozva, mégis rajthoz áll ezeken az ?rült versenyeket, hogy dics?séget szerezzen a magyar zászlónak.

Bitter Sándor második nagy megmérettetése volt az Ulster GP ebben az évben a NorthWest 200 után. A TT idén egy nem várt sérülés miatt sajnos kimaradt, így ezeken a viadalokon kellett villognia a magyar csillagnak. Az Ulster GP az egyik legveszélyesebb utcai motorverseny a világon, mivel ez a leggyorsabb, ráadásul a mez?nyt egyszerre lövik el a startnál. Sanyinak sajnos nem várt eredménnyel végz?dött élete els? Ulster GP-je, az ? tollából olvashatjátok az alábbi beszámolót:

Sz?k a pálya, közel a póznák

Felemás érzelmekkel érkeztem meg a világ legzorkóbb utcai versenyér?l, ahol segít?társam Rosival Ágoston volt, és az angol Speedfreak Ice Valley Racing csapatban versenyeztem. ?szintén megvallva én még utcai versenyen ennyire nem féltem, mint ezen a derbin, pedig megjártam már a Macau GP-t, a NorthWest200-at és a TT-t is. Veszélyessége abból adódik, hogy irgalmatlan sok az oszlop, a házfal és a fa az út szélén. Ehhez pedig még az is hozzájön, hogy egyszerre rajtolunk, viszont az út baromi keskeny.

Maga a rendezvény öt különböz? versenyb?l áll, már ami minket, magyarokat érint. A Dundrod 150 Challenge, Dundrod 150 Superbike, és az Ulstert GP 2 Stock és Superbike futamán mérettem meg magam. A Challengen 5. legjobb újoncként összesítésben 14. lettem, ám amire igazán büszke vagyok, hogy Dundrod Superbike versenyen a 3. legjobb újonc lettem, mellyel zöld utat kaptam a Macau GP-re. Ezen a superbike futamon egyébként egy 2008-as stock motorral mentem,  nem hozzám való futóm?vel és váltóelektronika nélkül. Mindezek ellenére a motorból sokkal többet ki lehetett volna hozni, hogy ha a rajtjaim jók és nem vagyok olyan bátortalan és határozatlan, mint amilyen akkor, a verseny napján voltam.

Az Ulster GP emléke

A Dundrod versenyeket követ? nap Ágostonnal megtettünk autóval legalább még 20 kört, ahol kielemeztem a hibáimat. Ezek f?leg a gyors részeken voltak szembet?n?ek, mert ahol teli gázt kellett volna húzni, én mindig belespóroltam egy kicsit, vagy éppen nagyon. A newcomer (magyarul újonc) sikerrel kissé megelégedve ugyanakkor magamat felvértezve vártam a soron következ? három UGP versenyt. Reggel éreztem, hogy el?jött a régi vérem, szerintem már a felvezet? körben gyorsabb voltam, mint a Dundrod versenyeken. A stock futam els? körében egy közepesen rossz rajt után úgy érzem megbolondultam és túlvállaltam magam. Sikerültek a kifékezéseim, minden kritikus gyors részt üvölt? motorral, csontgázon teljesítettem, ahogyan azt el?zetesen a fejembe vettem.

Aztán a pálya közepénél tartva, az egyetlen viszonylag biztonságos helyen túl nagy tempóval érkezve próbáltam meg kifékezni az el?ttem halaldó két versenyz?t, akik egymással is csatában voltak. Hatodik telir?l harmadikra vettem a féktávot, ami nem jött össze. Az el?ttem haladó két versenyz? lekeresztezte egymást, így máshol nem maradt helyem, meg kellett kezdenem a fordulót. Éreztem, hogy sok, ezért felállítottam a motort és fejjel el?re odacsaptam magam a füves partoldalon, lebontottam három sor szalmabálát, ráadásul a motorom is hátba vágott. Megúsztam a dolgot egy rohadt kellemetlen lapocka és borda sérüléssel. Boldog vagyok hogy élek és versenyezhetek tovább. Az onboard felvételemet kielemezve azt gondolom, ennek az esésnek itt, ezen ahelyen kellett megtörténnie, mert ha folytatom a felel?tlen száguldozást, akkor tutira egy rosszabb helyen hibáztam volna és most nem tudok beszámolni semmir?l.

Hutchinson folytatta diadalmenetét

Ami pedig a világsztárokat illeti: Ian Hutchinson, az idei TT-n 100%-osan teljesít? angol motoros nyerte a Superbike kategória els? futamát, egy tizeddel csupán Bruce Anstey el?tt. A TT-n hatalmasat bukó Guy Martin negyedik helyen végzett. A második Superbike versenyen aztán visszavágott Anstey, egy szenzációs körrekorddal (215,6 km/h-ás átlaggal) nyerte a versenyt, 0.072-vel Hutchinson el?tt.

Hutchinsonnak összejött egy gy?zelem a Supersport géposztályban is, így a TT után, megint ? lett a legeredményesebb versenyz?. A 600-asok második versenyét Keith Amor nyerte, a 250-esek viadalát pedig egy sokat látott harcos, Ian Lougher, akinek ez volt a 15. sikere ezen az ?rülten gyors utcai viadalon.

A többiek

Ulster Grand Prix Superbike els? verseny:
1. Ian Hutchinson (Honda) 132.845 mph
2. Bruce Anstey (Suzuki) +0.106 131.574 mph
3. Keith Amor (BMW) +0.422 131.540 mph
4. Guy Martin (Honda) +1.232 131.452 mph
5. Michael Dunlop (Honda) +2.479 131.317 mph
6. Gary Johnson (Suzuki) +9.852 130.524 mph
7. James McBride (Yamaha) +32.006 128.199 mph
8. Ian Lougher (Kawasaki) +32.775 128.120 mph
9. Dan Kneen (Suzuki) +33.114 128.085 mph
10. Stephen Thompson (Suzuki) +51.327 126.237 mph

Ulster Grand Prix Superbike második verseny:
1. Bruce Anstey (Suzuki) 132.029 mph
2. Ian Hutchinson (Honda) +0.072 132.020 mph
3. Keith Amor (BMW) +0.335 131.985 mph
4. Cameron Donald (Suzuki) +1.155 131.878 mph
5. Guy Martin (Honda) +1.692 131.807 mph
6. Michael Dunlop (Honda) +9.886 130.744 mph
7. Gary Johnson (Suzuki) +10.618 130.650 mph
8. Ian Lougher (Kawasaki) +27.866 128.469 mph
9. William Dunlop (Suzuki) +28.156 128.433 mph
10. Michael Pearson (Kawasaki) +29.596 128.255 mph

Ulster Grand Prix Supersport els? verseny:
1. Ian Hutchinson (Honda) 126.576 mph
2. Keith Amor (Honda) +0.176 126.558 mph
3. Michael Dunlop (Yamaha) +0.424 126.533 mph
4. Guy Martin (Honda) +9.415 125.637 mph
5. Bruce Anstey (Suzuki) +19.845 124.612 mph
6. Ryan Farquhar (Kawasaki) +20.040 124.593 mph
7. Dan Kneen (Yamaha) +27.639 123.858 mph
8. Michael Pearson (Kawasaki) +34.853 123.168 mph
9. Olie Linsdell (Yamaha) +34.953 123.158 mph
10. James McBride (Yamaha) +43.450 122.355 mph

Ulster Grand Prix Supersport második verseny:
1. Keith Amor (Honda) 126.317 mph
2. Ian Hutchinson (Honda) +0.210 126.296 mph
3. William Dunlop (Yamaha) +0.664 126.250 mph
4. Michael Dunlop (Yamaha) +4.299 125.887 mph
5. Guy Martin (Honda) +14.643 124.864 mph
6. Dan Kneen (Yamaha) +27.373 123.628 mph
7. Olie Linsdell (Yamaha) +28.022 123.565 mph
8. James McBride (Yamaha) +40.065 122.419 mph
9. Mark Buckley (Kawasaki) +50.846 121.411 mph
10. Derek Brien (Yamaha) +59.682 120.597 mph

Ulster Grand Prix 250cc:
1. Ian Lougher (Honda) 118.775 mph
2. William Dunlop (Honda) +10.052 117.892 mph
3. Paul Robinson (Honda) +29.194 116.246 mph
4. Daley Mathison (Honda) +50.229 114.490 mph
5. Davy Morgan (Honda) +50.331 114.482 mph
6. Paul Shoesmith (Honda) +1:30.721 111.255 mph
7. Kevin Strowger (Honda) +1:30.851 111.244 mph
8. Paul Owen (Honda) +1:31.051 111.229 mph
9. Nigel Moore (Honda) +1:32.274 111.134 mph
10. Victor Gilmore (Honda) +1:43.969 110.235 mph

forrás: motorcycle-usa.com