EST. 2002

Turbo – korszak

A Kawasaki és a Suzuki villámsebesen követte a turbó-trendet. Akárcsak
a Yamaha, az ? motorjaik is soros nyégyhengeresek voltak, míg a Honda marad
a V-ketes elrendezésnél.

Hiába a injektoros üzemanyaellátás, turbófeltölt?, egyenként kovácsolt dugattyúk,
vízh?tés és további számtalan Honda technikai újítás, a CX500TC nem lett több,
mint a puhány motorosok közepes megoldása pedig teljesítménye alapján
nem érdemelte volna meg.

A teljesítmény maga leny?göz? volt a városban, de azon túl már ‘kevés’,
7.2:1 kompresszió mellett a súlya nagyjából 265 kilogrammot nyomott.
És ott volt a turbó-lagg – ami azt takarta, hogy egy kis id? eltelt a gázkar
tövig húzása, és a vadállat elszabadulása között. Hozzátartozik az is,
hogy – mérföldes távot 12,3 másodperc alatt tette meg, ez nagyjából 110
mérföldre (cca 174 km/h) gyorsulást jelent álló helyzetb?l.

Egykori tulajdonosa azt mondta róla, hogy nem volt olyan 750-es, amit ne
vert volna el vele
. Ha valaki szeretné megvásárolni, a piaci ára (ha még
lehet egyátalán szerezni) 2500 USD körül mozog, új ára 4870 USD volt.

Mindössze 5343 darabot gyártottak, ennek közel fele az Államokba került,
elenyész? számban jutott az európai piacra.

A következ? években már a 650 köbcentis motorok ‘robogónak’ titulálódtak
a vagányok között
, nemsokkal ezután a Honda felhagyott a turbófeltölt?vel
szerelt motorok gyártásával.

SaX

ugrás fel