Rég volt, szép volt, és még ma is az. A Suzuki GSX-R épp 30 évvel ezel?tt látott napvilágot, és bár sok minden történt azóta, a GSX-R név nem kopott. A születésnap alkalmából a Suzuki el?vette a Kevin Schwantz által a ’80-as években használt színeket, és retró jelmezbe öltöztette az ünnepeltet.
A hétvégi MotoGP futamon a Suzuki csapat szintén ebben a színösszeállításban áll rajthoz, a versenyz?k, Aleix Espargarň és Maverick Vińales is hozzá passzoló szín? b?rruhában ülnek nyeregbe.
A Gixxer család 750-es tagjának 1985-ös debütálása óta folyamatosan új és új magasságokba vezeti a superbike szcénát, legyen szó designról, m?szaki megoldásokról vagy teljesítményr?l. Nem véletlen, hogy több mint egymillió GSX-R talált gazdára azóta világszerte.
A GSX-R büszke lehet a versenypályákon nyújtott teljesítményére is. 2005-ben a GSX-R1000 uralta a Superbike Világbajnokságot, Troy Corser nyolc futamgy?zelemmel és 18 dobogós hellyel lett világbajnok a szezon végén.
A Suzuki Endurance Racing Team a legsikeresebb csapat az Endurance Világbajnokság történetében: 14 gy?zelmet szereztek 1983 és 2014 között, ebb?l 13-at GSX-R-rel. (Az 1983-as gy?zelemben egy GS1000 vett részt.)
A Suzuki az AMA Superbike-ban is a legeredményesebb gyártó, Matt Mladin, Wes Cooley, Jamie James és Ben Spies összesen 13 bajnoki címet gy?jtöttek Yoshimura GSX-R-eiken.
Kevin Schwantz is – aki korábban a GS750-nel szerzett magának hírnevet – GSX-R-re váltott. És bár éppen hogy nem tudta megnyerni az AMA Superbike bajnoki címet 1987-ben, a GSX-R hírnevének megalapozásában nagy szerepe volt.
Kevin Schwantz:
„1985-ben mentem el?ször a GSX-R-rel a Suzuka 8 óráson Graeme Crosbyval. Az Egyesül Államokba csak ’86-ban jött a GSX-R, az Amerikai Superbike bajnokságban ezzel mentem ’86-ban és ’87-ben. Megnyertem a Daytona 200-at a GSX-R-rel 1988-ban, és a Suzuka 8 órásokon egészen 1992-ig mindig elindultam.
Az egész pályafutásom alatt Suzukival mentem, láttam a GSX-R fejl?dését. Szeretném azt gondolni, hogy a GP versenyzésem segített a GSX-R fejlesztésében, talán a GP-ken szerzett m?szaki tapasztalatok egy része átkerült a GSX-R-ekbe is. Legyen az a 600-as, 750-es, 1000-es vagy bármelyik másik változat, amit gyártottak, mindegyikkel hatalmas élmény motorozni.
A GSX-R vadonatúj technológiát jelentette, a legújabbat és legjobbat, amikor megjelent, és azóta is elképeszt? sportmotor, nagyszer?en kezelhet?, és azóta is nagyon versenyképes a Suzuka 8 órás versenyeken. Több mint egymillió GSX-R készült, ami azt jelenti, hogy emberek milliói vették meg, motoroztak vele és szeretik.
Számomra a Suzuki GSX-R egyenl? a sportmotor fogalmával. Amikor megjelent, teljesen átalakította a sportmotor definícióját, és azóta is töretlenül fejl?dik.’
Legutóbbi hozzászólások