A legfontosabb innováció az új nagyobb teljesítményű erőforrás bevezetése, a megnövekedett teljesítmény mellett (125LE – 136LE ) a gyártó alacsonyabb fogyasztást, csökkenő emissziós értékeket és csendesebb működést ígér. A változások kulcsa az optimalizált sebességváltó és a változó szelepvezérlés, a ShiftCam technológia aminek működéséről külön videót is közzé tett a BMW egyértelműen a legnagyobb újítás a népszerű vizes boxerek motorterében. A rendszer alkalmazásának a köszönhetően az erőforrás 14 %-os nyomaték és 9%-os teljesítmény növekedést ért el.
A megnövelt maximális teljesítmény mellett a nyomaték és a rugalmasság növelése pozitívan befolyásolja a vezetés rugalmasságát. A 2000-2850 fordulatszám tartományban folyamatosan rendelkezésre áll a 110 Nm-es nyomaték, míg 3500-7750 tartományban 120 Nm-es nyomatékkal gazdálkodhatunk.
Elektronikában ismét csúcsra vannak járatva az újdonságok, az ASC kétféle üzemmódban is használható a vezető egyedi igényeihez szabva. Alapfelszereltség az indítást segítő Hill Start Control, ami lehetővé teszi az emelkedőn történő könnyebb elindulást.
Opcióként elérhető „Driving mode Pro” ami magában foglalja a DTC ( Dynamic Traction Control )csomagot. A DTC-t is átdolgozták, az új verzió biztonságosabb gyorsítást tesz lehetővé, különösen döntött helyzetben.
Alapfelszereltségként érkezik az ABS Pro ami döntött helyzetben nagyobb biztonságot nyújt fékezéskor. A DBC ( Dynamic Brake Control ) nehéz helyzetekben nyújt nagyobb biztonságot, megakadályozva a gáz véletlen működésbe lépését. A motorvezérlésbe való beavatkozáson keresztül a rendszer csökkenti a forgatónyomatékot fékezés közben, lehetővé téve a teljes fékhatás kihasználását a hátsó keréken. A rendszert úgy alakították ki, hogy fenntartsa a stabil motorozást és csökkentse a fékút hosszát.
Átdolgozták az elektronikus futóművet is, az új Dynamic ESA next Generation opcióként rendelhető és automatikusan alkalmazkodik a csillapítás a körülményekhez. Figyelembe veszi a vezetési manővereket és az út viszonyokat, miközben optimális kényelmet és stabilitást nyújt.
Az új R 1250 RT halogén fényszórókkal van felszerelve ( lehetőség van nappali fény használatára is ). A műszerfal 5,7 colos színes TFT amin a kezelhetjük a Connectivity beállításait. A műszerfalon analóg sebességmérőt és fordulatszámmérőt is találunk. A BMW multi-controllerrel kombinálva is elérheti a vezető a rendszer funkcióit, opcióként választható intelligens segélyhívó rendszer is. Három felszereltségi szint közül választhatunk: Base, Sport és Elegance. A csomagok különböző színekben érhetőek el, az Elegance verzión számos krómozott részt is találunk.
Legutóbbi hozzászólások