Már első pillantásra felismerhető, a Streetfighter vonal az új V4 modell tervezésénél. Az olasz gyártó semmit sem bízott a véletlenre, a vékony LED-projektor tökéletesen ellensúlyozza a hatalmas V4-es erőforrást és a hozzá tartozó hűtőket.
A motor területén nincs nagy meglepetés, 178 kg mellé 208 lóerő teljesítmény préselődik a hátsó gumiabroncsra, ami 1.17-es teljesítmény / tömegarányt jelent. Ha valakinek ez nem lenne elegendő, az 1,103 cm3-es erőforrás teljesítménye tovább növelhető, csak fel kell rakni a gyártó által forgalmazott Akrapovic rendszert, és máris 220 lóerővel szaggathatjuk a gumit az aszfalton. Ha valaki megvásárolja a teljes rendszert, 6 kg tömegtől is megszabadul.
Az aerodinamika területén két szárny az újdonság, a Ducati Corse műhelyében tervezett szárnyak zárt térben lettek tesztelve. Az előre állított idomok 270 km/h sebességnél 28 kg „erőt” generálnak, csökkentve az első kerék „felúszási” képességét, növelve a stabilitást.
A műszeregységet és a LED fényszorókat egy kétrétegű burkolatba helyezték, az első segít hűteni az elektronikus rendszereket és a világítást, míg a második megakadályozza, hogy a levegő a tankra áramoljon.
A műszerfal egy 5” színes TFT kijelző ( ugyan az mint a Panigale V4 esetén ) amelyet egy kifinomult előlap borít, melynek szerepe, hogy eltakarja a rögzítési pontokat és a kábelezést.
A Streetfighter V4 elektronikus csomagja egy 6 csatornás inerciális platformra épül ( 6D IMU ). A csatornák felelősek az indításért, gyorsulásért, fékezésért, nyomaték leadás, míg a többi az utazásra vonatkozó beállításokat kezeli.
Ahogy várható volt, a Ducati itt is bedobja az S jelzést, amin kovácsolt Marchesini kerekeket Öhlins futóművet és elektronikusan vezérelt kormánycsillapítót találunk ( első futómű: NIX30 , hátsógátló : TTX36 )
Az ergonómiánál figyelembe vették a naked típusokra jellemző sajátosságokat. A lábak kényelmesebb pozícióban pihenhetnek a lábtartón, a hátsó segédváz nagyobb helyet enged a vezetőnek és az utasnaka növelt kényelem érdekében.
A Desmosedici Stradele kötelező szelephézag kontrollja 24.000 kilométerenként esedékesek, míg a kötelező szerviz 12.000 kilométer vagy 12 hónap.
Természetesen választhatunk a három vezetési térkép közül ( injektor ). A Race, Sport és Street mód minden kivitelben elérhető. Az S modell esetén, több változást és nagyobb teret enged a a rendszer a Race mód esetében.
A Ducati új csupasza is a MotoGP-ben megismert „Front Frame” megoldást használja, melynek fő különbsége a hagyományos vázakhoz képest, hogy az erőforrást aktív szerkezeti elemként használja. A megoldás előnye, hogy az erőforrásból nyeri merevségét, és mindössze 4 kg tömeggel rendelkezik.
A fékek terén sem fukarkodtak a tervezők, a motort a Brembo Stylema monoblock féknyergei tartják kordában, 4 egyenként 30 mm átmérővel rendelkező dugattyúval. Elöl 330 mm, hátúl 245 mm-es tárcsákat találunk. A fékrendszert az ABS Cornering EVO rendszer segíti, amely a nagyon könnyű 9.1 MP vezérlőegységet használja.
Végül az üzemanyagtartály, melynek kapacitása 16 liter, és egy része a motor ülése alatt helyezkedik el. A nyereg méretét és a hab állományt megnövelték, hogy kényelmesebb vezetésipocizót biztosítsanak a vezető számára. A tank elején megmaradt területet az elektronika elhelyezésére hasznosították, beleértve az akkumulátort.
Ez a teljesítmény már leginkább pályára való, még az elektronikai csomagokat figyelembe véve is. Ha valaki ott szeretné használni, élvezheti a Ducati Lap Timer kiegészítőt ( DLT GPS ). A DLT-ben rögzíthetjük a körünket GPS alapon, és a leggyorsabb körnél a rendszer egy 5 másodperces fénnyel jelzi az elért teljesítményt. 15 körben tárolódik a maximális sebesség és fordulatszám is. A Ducati DLT GPS plug-and-play, a Ducati Performance keretein belül vásárolható meg.
További fotók és infók: Ducati
Legutóbbi hozzászólások