Jövőre érkezik a hangvillások új fegyvere, megújult motorral, frissített vázzal és a legújabb generációs elektronikával.
A 998 cm3-es 4 hengeres motor 200 LE teljesítmény leadására képes, Euro 5 szabvány megfelelőség mellett. A gyártó mérnökei elsősorban az égés stabilitásával és hatékonyságával értek el nagyobb teljesítményt. Újra terveztek szinte mindent a blokkban, beleértve hengerfejeket, a szelepek működését és teljesen új injektoregységet.
Az R sorozat minden modelljét a YZR-M1 modell ihlette, a 2020-as verziók burkolata kiemeli a MotoGP motor és a széria sportmotorok közötti szoros kapcsolatot. A megjelenésen kívül, az aerodinamikai hatékonyság 5%-kal nőt, ami nagy sebességnél jelentős előnyökkel jár.
Az új LED-es első fényszórók és a felülvizsgált LED-helyzetjelző lámpák tovább fokozzák a motor extrém megjelenését.
YZF R1 2020
Az új R1 Kayaba villával van szerelve, a 43 mm-es szárral és 120 mm-es úttal ellátott futóműben a csillapítószelepeket átformálták (lamellás elrendezésűek). A gyártó elmondása szerint ez a módosítás más olajszinttel együtt, pontosabb visszajelzést ad a versenyzőnek az útfelületről. A 2020-as verzió új hátsógátlót és módosított kormánylengéscsillapított kapott. Az első fékek 320 mm-esek, és monoblokk féknyergeket használnak, amiben nagy súrlódású anyagból készült fékbetéteket találunk. Gumik területén a Bridgestone Battlax RS11-re eset a gyártó választása.
Az YZF-R1 az első motor amely IMU (Inerial Measurement Unit) 6 inerciális platformjával a mesterséges intelligencia legújabb generációját használja. Az IMU másodpercenként 125 alkalommal továbbítja a kerékpár adatait a vezérlőegységnek (gyorsulásmérő, hosszirányú, függőleges és oldalirányú gyorsulás).
Új fékvezérlés (BC) rendszer -ABS kanyarodás
Az új rendszer két opcionális választást is lehetővé tesz a vezető számára. A BC1 és BC2 két ABS mód, ami személyes preferenciák alapján választható ki. Az BC1 rögzített ABS érzékenységű, míg a BC2 változó ABS érzékenységgel rendelkezik. A második módban az ABS érzékenysége a beavatkozás sebessége és a hajlítási szög növekedésével nő, ami nagyobb bizalmat és kanyarodást biztosít. A kanyarodási adatok a kerekekről és az IMU által mért információk, mind a vezérlőegységbe kerülnek. Az ABS egység valósidejű számításokat végez és ez lehetővé teszi a fékvezérlőnek a kerék blokkolásának megakadályozását.
Új motorfék (EBM)
A Motor Brake Management rendszer három különböző motorfékszintet tesz lehetővé (magas,közepes,alacsony). A rendszer a teljes erőforrást figyelve képes a legnagyobb és a legkisebb motorféket biztosítani a versenyző számára. EBM1 a legnagyobb míg az EBM3 a legalacsonyabb motorfékezőerőt jelent.
Indításvezérlő rendszer (LCS)
Az indító vezérlő rendszert úgy módosították, hogy a verseny kezdetén nagyobb ellenőrzést biztosít. Az LCS1 módot úgy módosították, hogy 9000 f/p-nél 41 fokos gáznyitással aktiválódjon. Az új R1 2020-tól összesen hét különböző típusú elektronikus segéd és vezérlési funkciót kínál, amelyek szélesebb körben biztosítják az ellenőrzést és ezáltal a biztonságot.
Teljes TFT műszer kijelző
Az YZF-R1 aktív mátrix alapú kijelzőjét frissítették, megtalálható rajta a fékvezérlő és a motorfékvezérlő funkció is.
Yamaha YZF-R1 főbb jellemzői:
998 cm3, 4 hengeres, 200 LE teljesítményre képes erőforrás
Lineáris nyomatékszállítás
Gyors váltórendszer (QSS)
Fejlett elektronikus vezérlőrendszerek
6 tengelyes IMU, 3 giroszkóp és 3 gyorsulásmérő a 3D adatok mozgatásához
Teljesítmény szállítási módok (PWR)
TCS , SCS vezérlés (fékezés,csúszás)
Indítás vezérlés (LCS)
Deltabox Alumínium váz rövid tengelytávval
Magnéziumtárcsák és 17 literes alumínium tartály
Választható vezérlési módok (PWR)
LCD módosított műszeregység
Színek: Yamaha Blue, Tech Fekete
Az ÚJ YZF-R1M
Az M kiadás minden módosításon felül rengeteg exkluzív frissítéssel rendelkezik. Ezek közé tartozik a legfejlettebb Öhlins ERS NPX gáznyomású villák ( Advanced Öhlins Electronic Racing), szénszálas idomok és segédváz használata vagy az intuitív szoftverek. Ezek elehetővé teszik a felhasználónak, hogy hozzáférjenek a hivatalos csapatok által használt kifinomult technológiákhoz.
Yamaha YZF-R1 M1 főbb jellemzői:
Öhlins ERS NPX gáznyomású villák
Új agresszív szén M1-es stílusú burkolat
Egyedi gyártási számmal ellátott példányok
Alkalmazás Y-Trac és YRC frissített beállításaihoz
Módosított üléspozíció
Aerodinamikai hatékonyság 5%-kal nőtt
Új fékvezérlés, 2 ABS üzemmód
Három szinten állítható motorfékvezérlés (EBM)
Optimalizált indításvezérlő (LCS)
Új ASPG vezetékes gyorsító
Bridgestone Battlax RS11
Euro 5 jóváhagyott motorfék
Fotó: Yamaha
Legutóbbi hozzászólások