Hirdetés
Kezdőoldal Sporthírek sporthirek-motogp Új arcok a MotoGP-ben, Rossi a Ducatinál, rém gyorsak a Moto2-esek

Új arcok a MotoGP-ben, Rossi a Ducatinál, rém gyorsak a Moto2-esek

Hirdetés

Valenciában folynak a vasárnapi szezonzáró futam utáni tesztelések, ideálisnak nem éppen nevezhet? körülmények között, hétf?n és kedden. Messzemen? következtetéseket nem vonhatunk le az eddigi történésekb?l, az igazán finom dolgok nagyrészt a pályán kívül történnek, ami persze nem teljesen igaz…

Még a 2010-es MotoGP-prototípusok teljesítményér?l is elvonta némiképp a figyelmet Ratthapark Wilairot és a Moto2-esek elképeszt? gyorsasága. Azonban, mint kiderült, a köztudatba tévesen került be a thai versenyz? 1’33 körüli körideje, a számítógépes adatközl? rendszer meghibásodása miatt. A valóság ennél sokkalta ‘valóságszer?bb’. 1’38’654-es körrel Noyes volt a legjobb hatszázas – összevetésképpen, a vasárnapi 250-es nagydíj leggyorsabb köre Hector Barbera nevéhez f?z?dik, 1’36’866, Debon pedig 1’36’116-tal szerezte meg a pole pozíciót, más kérdés, hogy a versenyen már nem indult el sérülése miatt.

Szóval a MotoGP üdvöskéir?l egy pillanatra lekerült a rivaldafény, de azért ott vannak ?k mind: öt új arc a boxokban, meg persze a ‘veteránok’, dolgoznak, amennyire t?lük telik. Szegény Stoner t?nik a leggyorsabbnak, sajnálhatja azt a ‘kis’ mal?rt…

De nézzük egyenként ?ket. Alvaro Bautista rém komoly ábrázattal tevékenykedik a Suzukinál, hirtelen mindenki angulul beszél körülötte és hát meg kell nyomnia a reset gombot. Marco Simoncelli is jobbára szeri?z arcot vág, hallgatja a sok okosságot új mentoraitól, de persze ott kevereg benne az alig huszonnégy órával el?bb – ha mégoly tetemes hátrányból is – elvesztett világbajnoki dönt?. Hiroshi Aoyama a másik véglet, fáradt, de egy bravúros mentéssel kiharcolta magának a címet. Régi 250-es szerel?i veszik körül.

Moto2: hivatalos rajtlista csapatonként

AJO MOTORSPORT 1
CAMPETELLA RACING 1
CARDION AB MOTORACING 1
CIP MOTO – GP250 1
EMMI – CAFFE LATTE 1
G22 RACING TEAM 2
HAYATE RACING TEAM 2
HONDA GRESINI 2
JIR 2
KINO RACING 1
MAPFRE ASPAR TEAM 2
MATTEONI RACING 1
PONS RACING 2
PROMORACING 2
RACING TEAM BY QUERESENO 2
RACING TEAM GERMANY 1
SCOT RACING TEAM 250 2
SPEEDUP APRILIA 2
SPRINT TECNOLOGY RACING 2
STOP AND GO RACING TEAM S.L. 2
TECH 3 2
VIESSMANN KIEFER RACING 2
WTR SAN MARINO TEAM 1


Indulók száma összesen: 37

Aztán a régiek, Capirossi elmélyedve a 2010-es Suzuki rejtelmeiben, Rossi, aki természetesen elkésik és egy kis bulvársztorival is szolgál – lásd lennebb. Pedro és Dovi egy új HRC-futóm?vel és két-két blokkal, ami azért újabb jel a Honda szándékait illet?en. Szóval Rossi. ‘A Yamahának választania kell köztem és Lorenzo között’ – harsogja sok címlap, és nem feltétlenül csak motoros magazinoké. Valentino Rossi esetleges Ducatihoz való szerz?dése ugyanis nemzeti ügy Itáliában, ami jócskán túlmutat a MotoGP szakmai berkein. Az, hogy a Dottore végre megnyílt, és közreadta kend?zetlen véleményét a Yamaha-boxon belüli szakadékosdiról, meglep?. Az, hogy ? maga hozza szóba a Ducatit: maga a forradalom. ‘Dönteniük kell, én kellek vagy Lorenzo 2011-re. Nagyszer? opcióm van a Ducatihoz. Megkísérelni a világbajnokság elhúdítását egy olasz motor nyergében számomra hatalmas motiváció!’ Nos, helyben vagyunk…

Rossi BBC-nek adott nyilatkozata minden kétséget elsöpör az útból: a hangvillásoknak valóban választaniuk kell, ha Rossi szerz?dése lejár. ‘Nem biztos, hogy maradok a Yamahánál. Minden attól függ, hogy mennek a dolgok jöv?re. Függ a teljesítményemt?l, a Lorenzóval vívott csaták kimenetelét?l és a Yamaha döntését?l is.’ Egyel?re sokkoló szavak, pláne, hogy egy teljes szezon hátravan még… és bármi megtörténhet. ‘Egyel?re maradok, mert a kapcsolatunk, az egymás iránt táplált szeretetünk egészen különleges. A váltás fájdalmas lenne. Nagyon fontos, hogy közösen hozzuk meg a döntést’ – finomítja a dolgok élét a kilencszeres világbajnok.

Dolgozik szépen Ben Spies is, az új jövevény. Superbike-világbajnok, ráadásul ? az a folyton nyer? típus… az ? bevándorlása is kifelé szorítja Valentinót a csízió szerint, de ennyire talán ne rohanjunk el?re, hiszen el?tte az asztalra is le kell tenni valamit. Ben mindenesetre jól indult el a MotoGP-ben, tudja, hogy egy csomó mindent meg kell tanulnia, mert ‘ez egy más világ’, de leszegett fejjel dolgozik. Mert a siker kulcsa a munka.

Tudja azt is, hogy ex-superbike-osként a gyorsasági vb királykategóriájába igazolni nem túl jó ómen, egyedül Troy Bayliss papának sikerült annó jönni, látni és gy?zni, de az övé egy speciális, egyszeri alkalom volt. Hosszú távon inkább megfakulni szoktak az SBK-s csillagok, majd meglátjuk, Ben sorsa milyen irányt vesz. Rossi szerint Simoncelli jobban fog majd menni, mint az amerikánus.

Egy lekötelezettje mindenesetre már akad a Spies srácnak: a csapattárs és ‘földi’ Colin Edwards. Miután a vasárnapi versenyen Ben a végjátékban le tudta nyomni Doviziosót, megszerezve így a hetedik helyet. Ezzel pedig a jó öreg Colin lett az összetett-ötödik, egyetlen pontocska el?nnyel Dovi el?tt.

‘A rajt el?tt arra gondoltam, hogy legfeljebb ha ötödik lehetek ezen a versenyen, de aztán értesültem Casey távolmaradásáról. Akkor azt mondtam, na jó, újabb pontok a láthatáron. Jó rajtot vettem, a motor teljesen rendben volt, de az els? három ritmusát esélyem sem volt tartani, félelmetesen mennek ezek a fiúk.’

‘Nem tudom, hogy csinálják, talán attól függ, hogy mit esznek reggelire, majd egyszer kitanulom én is a módját. Beleadtam mindent, de fogalmam sem volt, hogy mi újság Doviziosóval. Mint megtudtam, Ben tette dönt? jelent?ség? volt! Hatalmas ölelést adtam neki, és mit mondjak, örülök, hogy ilyen hamar hozzászokott a mi Yamahánkhoz. Neki köszönhetem az ötödik helyemet’ – így Colin.

Valencia, esemény utáni teszt, els? nap: hivatalos, bakitlanított id?k

1. Stoner (Ducati) 1.32.660
2. Lorenzo (Yamaha) 1.32.685 (40 / 45)
3. Rossi (Yamaha) 1.32.826 (26 / 37)
4. Pedrosa (Honda) 1.33.068 (23 / 31)
5. Hayden (Ducat) i 1.33.358 (55 / 58)
6. Spies (Yamaha 1.33.496 (47 / 50)
7. Dovizioso (Honda) 1.33.675 (38 / 51)
8. Kallio (Ducati) 1.33.726 (41 / 52)
9. De Puniet (Honda) 1.33.775 (49 / 61)
10. Melandri (Honda) 1.33.830 (57 / 59)
11. Espargaro (Ducati) 1.33.878 (55 / 63)
12. Edwards (Yamaha) 1.33.929 (28 / 35)
13. Capirossi (Suzuki) 1.34.144 (23 / 55)
14. Simoncelli (Honda 1.35.229 (50 / 51)
15. Bautista (Suzuki) 1.35.772 (51 / 52)
16. Barbera (Ducati) 1.36.204 (59 / 63)
17. Aoyama (Honda) 1.37.964 (39 / 40)
18. Noyes (Promoracing) 1.38.654 (27 / 28)
19. Wilairot (FTR) 1.39.815 (13 / 17)
20. Olive (Promoracing) 1.41.989 (17 / 18)

Szolgálati közlemény

A [motorinfo.hu] MotoGP-Tippjátékának összetettbeli dobogója a 2009-es kiírásban:

1., burzum 604 pont
2., ancusz 590 pont
3., pampalini 522 pont

Grat!