Hirdetés
Kezdőoldal Sporthírek sporthirek-motogp Új év, új szabályok

Új év, új szabályok

Hirdetés

A szövetség megemelte és a kis kategóriákban tovább emeli a nevezéshez szükséges életkort, véglegesítette a gumihasználati keretszámot és beszabályozta a tesztlehet?ségeket. Alighanem annyi a Rossi-Bayliss meccsnek is.

Ugyan nem kimondottan ide tartozik, de két frissítés a Dottore-féle Superbike-kaland összefüggésében. A folyosói pletykák szerint valóban Rossié volt az ötlet, aki Jerezben, a november végi tesztelésen, méghozzá azért, hogy a hosszas téli szünet egy éles versenyen, de mégis tét nélkül motorozhassa formába magát. Baylissnek pedig, ha már ? is szóba keveredett, mint másik pólus: kétségek kétségkívül vannak. Troy papa egyrészt most költözködik haza Európából Ausztráliába, mintegy két konténernyi használati- és dísztárgy átlogisztikázását jelenti ez az óceániai térségbe, ahol egy felújítandó udvarház vár a bajnokra. Minthogy Troy amilyen aktívan csak teheti, résztvesz a munkafolyamatokban, tényleg nincs motoros formája tet?fokán. Márpedig ha ? nincs 200%-osan felkészülve, akkor nehéz lesz odacitálni Katarba. Persze, tudjuk, egymillió euróért azért ? is eldobná a k?m?veslapátot – mégis, gyanúsan sok itt a kérd?jel. Sajnos, mert tényleg megnéznénk…

Szóval eközben a FIM elkészítette az új kiírás szabályzatát. A 125-ös indulás életkori köszöbét 15 évben határozták meg, ez 2010-ben 16 évre n?. A 250-ben 16 év, a MotoGP-ben 18 év kell a nevezhet?séghez.

Gumik: négy puha els?, ugyanennyi kemény, hátulra 6+6 darab. Es?gumiból nyolc garnitúra. Az abroncsokat sorsolás útján adják át a csapatoknak, a versenybíróság szúrópróbaszer?en, a hétvége során bármikor gyakorolhatja ellen?rzési jogkörét a boxban. Ténylegesen csak egy motor fölött diszponálhatnak a 125-ösök, amit ha összetörnek, természetesen jöhet a tartalékmotor.

Tesztelésb?l is kevesebb lesz: az öt hivatalos el?- és utószezonbéli próba mellett öt alkalommal lesz szezon közben ‘esemény utáni teszt’, hétf?i naptól a hétvégi GP helyszínén. A gumikat ezeken a teszteken is katonás rendben mérik: négy els?, négy hátsó, ugyanennyi es?gumi. Akit a teljes szabályzat érdekel, természetesen idegennyelven, az letöltheti a www.fim.ch oldalról, és képbe helyezheti magát a haverokkal való versenynézés közbeni elemzésekre.